En Rolig dag!!

Idag har det varit en rolig dag, den började av att pappas väckar klocka väckte mig, jag och mamma gick upp med pappa!
Idag skulle vi hälsa på Roliga Emma & min bästis Vilmer. Jag & morzan hämtade upp Meeri & Cecilia på vägen, de skulle oxå följa med!
Vi kom fram och det blev lite smått och gott, jag fick prova Vilmers hopp gunga, den var sådär, jag försökte att gå i den men jag kom ingenstands, den bara snurrade runt med mig! Jag tröttnade ganska snabbt!
Roliga Emma var fågelpassare till fågeln Majja! Jag satt och pratade med henne ett tag! Hon lät väldigt högt och roligt! Cecilia sov hon var trött, Vilmer var oxå trött och sov. Jag blev hungrig och mamma tog fram mat, det var den där äckliga, jag som trodde att jag skulle få gröt! Jag ville inte ha den, kanske fick jag i mig lite grann. Mamma fick tips om att inte ge mig något fören jag var riktigt hungrig, Nu vaknade Vilmer, det blev lite bus & mys på golvet, Cecilia vakande oxå efter en stund. Nu låg vi alla på golvet, Rolia Emma, Vilmer, Cecilia, Ztora Zixten, jag & Meeri! nu blev jag hungrig igen, mamma försökte även den här gången att ge mig den där äckliga maten, nu blev jag verkligen jätte ledsen, jag var ju vrålhungig, Även Meeri försökte ett ge mig den äckliga maten men tilslut tyckte till och med Meeri synd om mig. Mamma gav mig gröt och mina krockodil tårar tog slut.
Tidien gick snabbt och vi var tvugna att bege oss hemmåt.
Morfar ringde, han var i närheten av vårt hus. Vi kom hem och han hälsade på en sväng! Jag blev så glad när jag hörde att Morfar hade varit hos farbror Doktorn, han hade kikat på morfars öra, det var den vassaste infektionen doktorn hade sett! Det blev pencilin och kortision droppar. Jag visade morfar va snabb jag är i min gåstol, sedan blev det mys i morfar knä, Zixten var oxå med!
Morfar åkte hem, jag tog mig en tupplur.
När jag sedan vaknade så var min pappa hemma! Kvällen blev lugn, mys med pappa & mamma!

I morgon skall farmor passa mig en sväng på dagen, mamma skall på något som heter Begravning, det verkar inte var något kul!

Hej hopp på er alla där ute & tack för en rolig dag.

Kraaaam
Joel

Kommentarer
Postat av: Ekström

Joeeeel då!! nu får du uppdatera lite tycker jag allt ;)

2008-04-06 @ 11:03:59
URL: http://emmoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0