Fredag!

Klockan 06.20 stod jag på fönster brädan i mormors & morfars vardagsrum och tjuv kikade på morfar när han packade bilen full med sina fiske saker. Han, morbror Stefan & Kent skulle ut och fiska "kalla". Det tog inte många sekunder innan morfar fick syn på mig, öppna altan dörren sade han till mamma igenom glas rutan!
Hej & God morgon sade Morfar till mig! Jag blev lika glad som vanligt när jag fick syn på morfar. Han åkte iväg och mamma bäddade ner mig och henne själv i bäddsoffan.
Sov till 09.00 då mamma klev upp och gjorde "kalla" (fisk) till mig, kan ni tänka er, fisk till frukost?? Tokig mamma säger jag bara. Hon försöker göra allt så att jag skall börja att äta vanlig mat. Hon gav upp efter ett tag då jag hade skrikit mig hes och krokodil tårarna hade sprutat ut. Det bjöds nu på gröt! *Mums* Mormor matade mig.
När jag sedan hade ätit klart så luktade hela jag fisk, mamma fyllde upp diskhorn i grovköket men där halkade jag bara omkring, tillslut hamnade jag i det STORA badkarlet. Hur kul som helst, jag vill ha badkarl hemma. Det är så himla kul, man känner sig såå fri..det skvätter vatten överallt, jag cyklar för fullt med mina ben och jag viftar allt vad jag kan med mina armar och vet ni vad det bästa är??
Jo jag får ligga där helt själv utan att någon håller i mig, bara en handduk under huvudet så att det inte skall hamna under vattenytan. Jag var bara tvungen att vända på mig och kolla läget ifrån alla fyra oxå. Passade då på att ta mig ett smak prov på bad vattnet, jag fick mig en kallsup och kunde konstatera att det smakade mindre gott! Mamma vände snabbt tillbaka mig på rygg. Efter ett tag tyckte mamma att det fick räcka för idag, **vips** så låg jag på skötbordet och blev pillad i både öronen, näsan och naveln. Mamma säger att jag måste bli ren, mormor hjälpte till och snart skulle jag vara klar.
Som alltid så blev jag jätte trött efter badet och passade nu på att ta mig en tupplur.
När jag vaknade så åkte vi ner till Angered Centrum.
Mormor & mamma blev hungiga & mormor bjöd mamma på mat, det blev något som heter planka, konstig mat?? Jag blev oxå sugen, Servitrisen hade inget att göra så hon var snäll och matade mig medans mamma & mormor åt sin mat. När maten var uppäten så handlades det kex till mig, vi åkte vidare hem till mormor2, hon hade jobbat och var trött, hon blev glad när jag kom på besök, tyvärr får hon inte besök så ofta.......
Här fick jag mumsa på mina kex, mormor blev nervös att jag skulle få dem i halsen, men det går bra. Jag börjar ju att bli en stor kille nu! Kexen kunde inte stilla min hunger, jag fick min kvälls gröt lite tidigare den här dagen. Vi åkte hemåt, ville ju träffa min pappa innan jag skulle gå och lägga mig!
Väl hemma blev det mys med pappa innan jag somnade.
Hej hopp & Trevlig Helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0