Härligt väder = mycket tid ute!!

Idag fick mamma & pappa armen ur....och åkte till Slottskogen med mig. Det var jätte härligt  väder ute, den där gula saken lyste så varmt och skönt, jag hade visst somnat innan vi kom fram till den där "skogen". Mamma & Pappa hade gått en sväng med mig när de bestämde sig för att vi skulle in till själva stan och kika lite!
Mamma & jag gick in till Avenyn, pappa fick köra dit bilen. Där fanns det en hel del att kika på kan jag lova. Morzan hade den där saken med sig där jag hänger på hennes mage och kikar, bärsele kallas den visst. Från ett håll kom det ett jätte stort blått & vitt monster glidande, pling pling lät det när det gled vidare. Från ett annat håll kom det en massa människor på konstiga saker där benen och fötterna snurrade runt (de gjorde nästan likadant som mig, då jag ligger på golvet och springer med mina ben) Mamma sa att till sommaren så skulle hon och jag oxå sitta på en sådan sak. Vad det nu kan vara???
Vi åkte hem till Farmor & Faster, där skulle det lagas mat, jag fick min först och tur var väl det för jag var jätte hungrig. Efter det så fick jag följa med Faster på en lång promend, hur kul som helst, vi såg en sån där konstig brun sak med lång och luden svans som hoppas och skuttar i träden. Mamma brukar sjunga en sång om en ekorre som satt i granen, detta var visst en sån!! Jag satt även och hade en vild disskution med min faster i säkert 20 minuter. Sedan somnade jag. Vi gick vägen om Roliga Ralf, han tog följe med oss hem till farmor & faster. Han fick provköra vagnen, Faster har bildbevis på det på sin blogg www.emmoo.blogg.se . Vi fortsatte vår färd hem till faster och farmor.
Mamma & pappa hade legat och vilat sig en stund, det var bra, det behövde de. Farmor var glad att vi var tillbaka. Nu bjöds det på fika och nu kom även Söta Karina på besök (Fasters vän). Snacka om mycket bus, det blev full rulle på övervåningen, en massa fotbolls lir och pappa blev jätte imponerad av mitt hårda höger skott. Det är min faster som har lärt mig att spela fotboll!!
Kvällen led imot sitt slut och jag längtade hem till min gröt och till min säng. Vi åkte hem och jag fick som jag ville. Gröt och min säng!!
Hej hopp allt gott folk där ute!!
Soliga Hälsningar//
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0