Idag fyller morfar år & jag blev 8 månader!!

Idag fyller min morfar år *GRATTIS MORFAR*
Förmiddagen tog jag och mamma det lugnt, jag sprang på i min gåstol, hade ett intensivt samtal med ena katten (Lasse). Konstigt tycker jag allt att det är för han svarar inte!!
Nu var det dax för en snabbis till Backaplan, morzan skulle fixa en liten present till morfar, det blev ett kort + ram med mig och honom på!
Snabbt hem för att pakera bilen, mamma bar nu iväg med mig sovande i "räklådan". Hon hade visst slagit sig ner på busshållplatsen där vi väntade på att bli upphämtade av morbor Stefan & Söta Jasmiina. Precis när Jasmiina skall ställa in mig i bilen så vaknar jag upp.
Sitter och håller morfars paket (det som Stefan & Jasmiina skall ge till honom), det är grönt & fint. Undrar bara vad det är för något i?? Vi får väl se när det öppnas!
Väl framme så blir Kurt (morfar katt) utsläppt, våra katter är så avundsjuka på Kurt för att han får vara ute så mycket och inte de!
Mamma dumpar mig i vardagsrummet, Söta Jasmiina tar över och mamma hjälper mormor med lite av varje. Jag får även mat av Jasmiina, det är så himla gott med mat just nu, förstår inte varför jag inte tyckte det från början?? Plötsligt hör jag en röst som jag känner igen! Det är min älskade pappa! Kul att han oxå ville kika in! I fönstret får jag sedan se en annan som jag känner igen! Det är morfar!
Hej Joel säger morfar, äter du mat??  Jag blir torkad runt munnen och sedan får jag komma upp till morfar. Det tar inte många minuter tills det knackar på dörren. Mina kusiner & Kent + Annika kommer oxå på besök. Kul Kul för dem har jag inte träffat på hur länge som helst. Felicia har blivit sååå himla stor! Och Nattis är lika söt som vanligt, jag sitter i Jasmiinas knä och försöker förklara för Nattis som oxå sitter där att jag har saknat dem sååå himla mycket!
Det blir nu fika och jag blir sugen igen, jag får lite till att äta, morfars pappa dyker oxå upp, det var även länge sedan jag träffade honom. & Vips så sitter jag i hans knä! Även mormor2 dyker upp nu! Det blir en massa kackel och tiden går, jag blir åter igen sugen på mat och det serveras ÄNTLIGEN Gröt! Felicia smakar oxå hon på gröten. Där i mellan får jag på mig min pjamas, jag är den ena som har pjamas på mig på kalaset, vad skall detta likna?? Ja ja de tycker nog om mig iallafall!!*ler*
Hemfärd blir det sedan, jag håller mig vaken hela vägen hem, det hinner även bli lite lek på golvet och i den stora sängen!
Mamma skrattar så åt mig, jag ligger på mage, kör ner huvudet i madrassen och låter så högt jag kan, samtidigt så sprattlar jag med fötterna och benen så att rumpan lyfter. Mamma säger att jag ser ut som en gräs plog!! Ha ha och när mamma skrattar så åt mig så blir jag ännu vildare och sprattlar ännu mera, mellan allt detta så rullar jag från sida till sida. Måste ju bli av med all energi innan jag skall sova, för vem kan lägga sig och sova med sånt sprattel i armar & ben??
Hej hopp & Grattis till mig på 8-månaders dagen & Grattis morfar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0