Jag är förkyld!!

Idag är jag ännu mera förkyld, i morse var jag tept i näsan, det är jag inte längre!
Fick de där äckliga näsdropparna i morse.  Lite feber hade jag oxå, nu tror mamma (igen) att det är tänder på G. Mamma har gjort någon konstig mat till mig och henne idag, det var lök, svamp, krossad tomat, och köttfärs, det tillsammans med pasta serverades på matbordet. Mamma trodde väl att jag var så förkyld att jag inte skulle känna vad det smakade, lite grann kände jag! Överraskade sedan mamma med att öppna munnen ett par gånger,
-"oj oj här får man passa på att lassa in" sade mamma glatt. Efter ett tag tröttnade jag och stängde igen munnen, nu kom mamma med något annat, köttförs blandat med broccoli, och potatis/majs, okey ett par gånger kan jag väl öppna munnen, det blev bara 2 gånger. Nu tog mamma fram något nytt igen, vad hade det hänt med morzan idag??
Jag fick rödspetta med potatis, det smakade faktsikt ganska ok och även nu öppnade jag munnen ett par gånger, jag bestämde mig sedan för att hålla den stängd tills gröten kom fram. Och tror ni att den kom fram??
Jiihaaa det gjorde den, nu öppnade jag munnen sååå STORT, mamma trodde nästan att mina käkar skulle hoppa ur led! Ha ha, det gjorde de inte!!
Nu när jag var färdig med maten så sa mamma att hela jag luktade "kalla" fisk. Jag fick snabb bada i handfatet, jag vill ju så gärna ha ett badkar....
Jag har även smakat på mitt snor för första gången i mitt liv, mamma kom på mig när jag satt i gåstolen och smaskade, hon undrade vad det var som lät...haha Det var ju bara jag....så nu har mamma sprungit och kollat mig hela tiden och torkat mig under näsan... inte alls trevligt! Men hon måste göra det säger hon!! Jag får väl lita på henne och hoppas att hon har rätt!!

Snor, Snor!!

Joel!!

Just nu ligger Joel och sover, han är trött och lite grinig. Han uppdaterar väl mera sedan när han har vaknat!
Kram//
Mamma Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0