Kossan muuuu & Tuppen Kuckelku.....

Idag har jag & Min Bästis Vilmer varit ute på en promenad. Morzorna hängde med så gott de kunde....Under våran promenix så träffade vi på en katt, och självklart var mamma tvungen att stanna och prata med den, det skulle hon inte ha gjort för den följde med oss en bit på promenaden. Jag kikade glatt på den. Nu sa mamma till katten att den inte fick följa med längre utan skulle gå hem till sig, vart den nu bodde någonstands??
Tillslut hamnade vi på 4-H Gården i Tuve. Där fanns det intressanta saker, eller djur som mamma säger. Vi kikade först in till Kossorna, de var jätte stora, svarta och vita. Mamma tror att kossorna hade bebisar i sina magar för de var så tjocka och de låg ner och flämtade, mamma säger att de brukar säga muuuu muuu. Idag sa de inget alls.
Vi gick ut ifrån det där huset som luktade bajs, kossorna bodde visst där. Vi gick vidare in till ett annat hus, där inne var det tomt, dessa djur var visst ute i det fina vädret.
Vi gick runt huset och här fanns det kaniner och hönor + 2 Tuppar. Jag tog mig en liten pratstund med hönorna(pappa frågade mig om de var lik mamma, förstår inte vad han menar??).  fast jag fick inget svar där heller. Vilmer han skakade på gallret han, kanske ville han in och hälsa på dem??
Nu var det grisarna som stod på tur, de var inte roliga, de bara låg och sov. Det fanns en rosa & en svart.
Fika paus tyckte mamma & Roliga Emma och visst blev det. Jag var lite grinig, inget passade, synd att mamma inte fattar vad jag vill. Hon gav mig först ett kex, det gick ganska bra, sen blev det päron, det gick oxå ganska bra, sen var jag mera hungrig. Mamma gick sin väg och kom strax tillbaka med fisk. Det passade inte alls idag. Som tur var så hade morzan med sig gröt till mig! Det gick bra att äta och inte gjorde det ont i munnen & mina två tänder heller. Nu blev jag nöjd ett tag. Fast jag blev allt bra trött och det tog inte många sekunder innan jag somnade! Vilmer låg och mös med morzorna. Nu skulle vi bege oss hemåt, jag sov som en stock under hela promenaden hem.
Nu vakande jag av att någon ropade lite försiktigt på mig, jag satt fortfarande i min kärra och var fortfarande ute. Det var mamma & Farmor som ropade. Roliga Emma & Min Bästis Vilmer hade åkte hem.
Vi gick in, farmor gav mig mat. Nu passade jag på att visa mamma & farmor att jag har lärt mig "diket" i prästens lilla kråka skulle ut och åka...., mamma fattade först inte vad jag höll på med när jag slängde mig från sida till sida i min matstol. Sen när farmor sa Prästens lilla kråka fattade mamma. De skattade så åt mig, nu pruttade jag med munnen när den var full i mat, det var visst inte lika roligt.
På golvet blev det bus, farmor byggde torn och jag rasade ner det, pappa kom hem och mamma lagade mat. Pappa spelade gitarr och han + farmor satt och sjöng för mig. Det var mysigt.
Jag var mera hungrig, det severades kvälls gröt och efter det blev jag jätte trött och somnade i farmors famn.
Sov inte så länge utan vakande sedan och var hysteriskt ledsen, mamma och pappa fick kämpa så för att jag skulle somna. Det slutade med att mamma gick och lade sig med mig, jag fick lite tutte, hihihi. Nu kunde jag somna om igen!
Tack & Hej från lilla mig!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0