Min 1:a Båt tur & jag hamnade ute på Brännö!!

Mamma har gjort äpplemos & Mango/hallon mos till mig idag. Jag fick bara smaka på äpplemoset. Det var verkligen gott!! Sedan fick hon brottom för hon skulle göra mig iordning! Kent med familj klingade på dörren och de kom in för att vänta tills jag och mamma var klara. Nu klingade det på dörren igen, det var min farmor som hade vägarna förbi! Jag fick mysa en snabbis med farmor innan vi skulle åka.
Idag har jag fått åka båt ute på det stora havet. Jag, mamma Nathalie, Felicia, Annika & Kent tog oss en tur ut till Saltholmen, där fanns det en massa båtar, Vi åkte med en båt som skulle ta oss ut till en ö som heter Brännö. Båten hette Skarven. Den var stor. Jag fick sitter brevid Kent under nästan hela färden, jag blev lite sugen och mamma tog fram ett päron och ett kex till mig. *mums*
Väl framme somnade jag, mamma och de andra hade visst gått över till andra sidan ön, de hade stannat till mitt på ön där det fanns en kiosk.
Nu vaknade jag till, mamma och de andra satt och fikade på en filt, jag ville oxå sitta där och mysa! Självklart kom mamma och hämtade mig! Kent fiskade "Kalla" men han fick inget napp!! Jag satt och plockade mitt 1:a gräs, det var väldigt intressant med gräset. Det kittlade så gott på fingarana. Nu fick jag oxå lite i magen, *mums* vad gott!!
Tiden gick snabbt och nu kom båten vi skulle åka med. Skulle vi komma hem med den?? Vi gick på, denna gång så satt vi på övervåningen, först satt vi ute men det blev kallt efter ett tag så vi gick in! Skulle vi aldrig vara framme?? Felicia blev hungrig så hon fick sig lite tutte av sin mamma!!
Nu Äntligen var vi på fast land igen!
Våran bil stod en bit bort ifrån färgelägret, det var knökat när vi kom dit. Kent körde mamma för att hämta den.
Jag och mamma packade oss in i våran bil och nu styrde morzan hemåt!
Skulle min pappa var hemma tro?? Jo visst var han det. Blev så glad att se honom.
Mamma dumpade mig nästan på en gång när vi kom hem, hon fick något konstigt ryck och ville träna, *vips* så var hon borta!!
Jag fick gröt av min pappa och sedan tog den friska havsluften ut sin rätt.
Jag somande som en stock!!
Hej hopp Motor båt!!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0