Ny Bilbarnstol & Besök Hos Roliga Ralf!!

Mamma & pappa tycker att jag har blivit en sån stor kille så en ny bilbarnstol var det dax att inhandla!
Fast innan åkte vi och tittade vart pappa jobbar! Ute vid Önnereds brygga sitter han. Det var hur fint som helst. Vi passade på att ta oss en liten promenad när vi ändå hade tagit oss ut, en massa fina båtar fanns det. Undrar om jag får åka båt någon gång??
Nu skulle det handlas en ny bilbarnstol till stora mig!!
Första stoppet blev på Baby Proffsen ute i Sisjön, där hade de inte den färgen som jag ville ha, vi fick åka vidare till Baby hörnan på Backaplan! Där fanns den och det blev en Britax Multi Tech (Robbie) http://www.britax.se/Sv-Multi-Tech.html
Nu sitter jag som en kung i baksätet, lite arg är jag när jag sitter i den för jag måste sitta fast, och det är inte så kul!
Vi åkte hem och tog det lugnt ett tag, jag skulle få käk och mamma & pappa skulle vila sig lite!
När maten och vilopausen var avklarade så styrde bilen i mot Faster. Vi skulle hämta upp henne vad vi skulle göra sedan visste vi inte!!
Det blev att vi besökte Roliga Ralf, där fixades och donades det med lite av varje, han hade precis klipp sin fina gräsmatta, mamma fixade iordning Roliga Ralf vimpel (den som hänger & svajar så fin uppe i flaggstången), jag hjälpte Roliga Ralf med hans pool, pappa satt inne och kollade på innebandy finalen och Faster Emma underhöll mig och sedan hjälpte hon mig att äta!
När vi sedan tröttnade på solen så gick vi in! Faster & jag busade i Roliga Ralfs gungiga säng, Faster säger att det är vatten i den?? Hur det nu kan vara vatten i en säng? *hm* Vatten säng säger de helt enkelt!! Efter det så blev det bus framför spegeln, Roliga Ralf har så STORT hemma hos sig och jag hade ett jätte golv att rulla på! Det tog tid att ta sig fram.
Efter ett tag dök min Farmor och hennes syster Gull-Britt upp. Jag fick en ny "gubb" keps och en fin body och ett par fräcka byxor, det kommer jag att bli "göra" fräck i!!
Kvällen avslutades med "Körslaget" och jag somnade i Gul-Britts famn!
ZZZzzzznark
Joel 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0