Nyser, grinar & snorar.... + tycker synd om Morbror Stefan!

Idag är jag ännu mera förkyld, vakande i morse vid 04.00 och gall skrek, mamma fattade inget alls, hon tror att jag hade ont i munnen och att tänderna är på gång! Jag fick sova brevid mamma i den STORA sängen resten av natten. jag sov kanon skönt, tror att mamma sov så där, jag på ena sidan & Lasse på andra.
På morgonen försökte mamma att ge mig välling, den smakar inte så gott. Vi gick upp och det serverades gröt istället.
Just idag har jag varit lite extra grinig  men jag tror att mamma & pappa överlever, eller hon & pappa har inget val! Ha ha!
Idag har mammas söta arbetskamrat Li... varit på besök, en himla trevlig tjej, hon är en av de få som pratar & kelar med våra katter när hon hälsar på. Lasse passade på att ligga och mysa i hennes knä!
Mormor2 har oxå varit här på besök, hon var snäll och hjälpte mig med maten, fast det slutade med att mamma satt och gav mig gröt. Nu äter jag Päron/Äpple gröt.
Tanten ifrån barnavårdscentralen ringde idag, mamma hade missat min tid igår, (morzan är hel senil), det gjorde inget som tur var, vi fick en ny tid. 15:e April skall vi vara där istället. Nu passade mamma på att fråga om mitt "matproblem", tanten sa att mamma skulle köra på med gröten och att hon inte skulle tvinga mig att äta, men att fortsätta att erbjuda mig mat, det var visst det ända som mamma kunde göra.  Det skulle inte bli något tråkigt utav matstunderna sa tanten oxå. + att eftersom jag har följt mig vikt kurva så bra hela tiden så var det ingen fara.

Jag, mormor2, Li..+ mamma åkte iväg, de var hungriga, det blev Thaimat, undrar när jag kan äta det?? Det såg gott ut, fast jag satt mest och tittade ut på alla bilarna som brummade förbi. Det är så roligt med bilar, brukar bli helt vild när bussen åker förbi här hemma.
Jag somnade sedan i bilen, vakande när vi var hemma och mamma höll på att ta av mig kläderna, fast det blev bara jackan, mössan och dojjorna. Jag skulle visst äta igen, det gick sådär. *Vips* så åkte kläderna på igen, jag blev nertryckt i min vagn. Mamma tyckte att vi skulle gå ut en sväng. Och vad det var sååå skönt ute, den där gula saken värmde så himla varmt, vi stannade till vid ett "häck", det var fullt med liv i den, en massa små pippisar satt i den och pratade. Jag höll mig vaken hela promenaden, när vi sedan kom hem så var pappa snäll, han kom ner och bar upp mig, det börjar ju bli för tungt för mamma att bära upp mig & vagnen tillsammans.
Väl hemma blev det bus & mys med pappa innan kvällsgröten skulle serveras, jag var så jätte hungrig så jag skrek ända tills 1:a gröt skeden kom in i min mum, beklagade mig även lite vid den 2:a & 3:e oxå, sen gick det bättre när den värsta hungern hade lagt sig.
Jag blev dumpad på sängen för jag skulle göras iordning för natten, mitt skötbord har gått sönder igen så det kan man inte använda just nu. Morfar kommer väl hit och lagar det när han får tid??!!
Nu på kvällen så sa mamma något om att hon såg två små vita "gryn" i min underkäke, undrar vad hon menar med det?? Jag har ju haft lite ont där.
Idag blev det en massa mys under kvällen mamma & pappa satt och sjöng en stund för mig  innan de lade mig i min säng.

Tänker på min Älskade Morbror Stefan, tycker så synd om honom. Vilka dumma människor det finns, blää för dem!! Morbror Stefan kom snart och kramas med mig!

Joel

Kommentarer
Postat av: ninna81

Åhh, grattis till "gynen" vännen!!!
Puss puss

2008-04-09 @ 00:57:11
URL: http://ninna81.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Hoppas du blir bättre från förkylningen snart.
Kram

2008-04-09 @ 08:08:14
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Louise

Jättekul att läsa din blogg Joel!!
(Underbart skrivit mamma Jenny!)
Kramar Fasters kompis Louise!

2008-04-09 @ 19:05:32
URL: http://louiseschyberg.blogg.se
Postat av: Joel!

Tack Fasters Emmas kompis, ja visst kan mamma vara duktig ibland *tack* *tack*

2008-04-09 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0