Onsdag & besök hos mormor2 & mormor1+morfar!!

Vi drog upp till mormor2 på förmiddagen, mamma hade handlat med sig mat som skulle till lagas hos mormor2, jag fick broccolipuree + grönsaks/kvckling puree. Kan ni gissa hur det gick med den maten? Den blev utspottad, blää vilket skit. Jag käkade smörgås kex & fruktpuree i stället, fick även lite gröt så att jag inte skall svälta ihjäl! Det blev bus & mys på golvet. Sen hjälpte jag mormor2 att slänga lite gamla saker, satt och bollade med en jätte tung blå blommkruka, mormor2 & mamma blev imponerade av att jag kunde lyfta den tunga, det slutade med att jag släppte ner den på mammas ena tumme, aj aj sa mamma! Jag var lika glad för det!!
En lång promenad blev det oxå, jag somnade ganska så snabbt efter det att vagnen hade börjat att rulla. Mamma & mormor2 hade varit inne i en affär och kikat på "burkor" hahaha, sånna där kläder som påsk-kärringarna har!! De handlade ingen iallafall. Det blev lite käk & efter rätt till mig istället.
Nu vandrade vi vidare, vi skulle hem till mormor & morfar!
Morfar kom nästan hem samtidigt som jag rullade in igenom ytter dörren.
Jag hade blivit så hungrig under promenaden, och jäkla mamma hade tagit med sig maten som blev över från tidigare måltid, skulle jag få samma skit igen??
Men vet ni, nu gav morfar mig samma mat och vet ni vad jag gjorde då??
Jo, jag åt av den, bägge burkarna blev tomma, sedan slank det även ner en hel burk efter rätt oxå. Nu smakade det faktiskt ganska gott!!
Mamma blev så glad att jag åt av maten och hon var helt säker på att jag inte skulle orka äta någon gröt när jag kom hem!
Väl hemma så dumpade mamma mig hos pappa, morzan skulle iväg och handla igen! Pappa gav mig gröt och jag smaskade i mig en hel portion, jag fick även lite efterätt oxå, efter det så kom det ut där bak!! Ha ha ha.
Säger som pappa:
-har man inkomster så har man utgifter.
Jag hade visst somnat när mamma kom hem!

Kram Kram
Propp mätta Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0