Onsdag = Vart på stan & träffat min blogg kompis!!

Kikade på klockan, det var dax att väcka mamma för att få komma till den STORA sängen och visst fick jag det, mamma såg lika trött ut som vanligt, hon sa att jag skulle somna om, men tror ni att jag gjorde det. Nepp, jag ville gå upp!
Väl uppe så blev det gröt. Idag skulle vi åka in till stan och fika med min blogg kompis Eva-Lena!
Vi gick ner till Backaplan för att ta bussen därifrån, väl där blev det spårvagn in till stan. Vi var lite tidiga så det blev en titt i affärer innan.
Eva-Lena stod på utsidan av fiket och väntade på oss, jag hade precis somnat. När jag sedan blev väckt av morzan så hade de redan käkat klart. Nu var det min tur att äta, visade vad jag är duktig på att äta och Eva-Lena tyckte att jag var så duktig som åt så mycket mat! Efter det blev det lite efterrätt men bara till mig, mamma & Eva-Lena hade redan hunnit att druckigt sitt kaffe. Det var så kul att få träffa min blogg kompis, och det tyckte mamma oxå. Nu hoppas vi att det blir fler tillfällen.
Nu gick snart tiden ut på Eva-Lenas bil, och vi lämnade fiket mätta och belåtna, och sade hejdå till varandra. Mamma & jag gick vidare ut på stan, morzan skulle kika vart något Museum låg, vi hittade det tillslut.
Nu hamande jag på Hm med Morzan, hon kikade lite på kläder. Efter det så började vi att vandra neråt Avenyn, en snabbis in till Nordstan innan vi skulle åka hem blev det oxå.
Somnade igen när vi skulle gå av bussen hemma, mamma satte sig en sväng på utsidan av vårt hus för att vila sina ben efter en hel dag på stan.

Äntligen var jag hemma, och det hade varit så varmt under dagen så det var himla skönt när mamma tog av mig kläderna, nu hade jag bara en body på mig. Jag blev nedlagd på filten, jag låg inte där många sekunder fören jag rullade ut på golvet. Hamnade på rygg, det var nu som jag "bara" skulle prova en sak. Jag satte ner mina varma och klibbiga fötter i golvet, sköt i från med mina stabila ben och vad hände??? Jo jag flyttade mig framåt, jag upprepade rörelsen med benen och nu kom jag framåt snabbt. Mamma bara stod och gap skrattade åt mig, hon drog mig tillbaka till dit jag hade startat, ibland sa hon:
-akta dig för kanten, akta dig för hörnet, det där var ju inte bra för ditt platta huvud.
Hon verkade iallafall tycka att mitt sätt att ta mig framåt var väldigt roligt. Hon tog fram filmkameran och filmade. Kvällen blev lugn, pappa kom hem men han mådde inte bra så han gick och lade sig. Jag somnade oxå!

Good Night & Bye Bye
Joel


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Hoppas du hade en bra dag :)

2008-04-24 @ 21:00:40
URL: http://slipsens.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Tack för en trevlig lunch. Det gör jag gärna om.
Kram

2008-04-24 @ 21:33:07
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Eva-Lena!
Tack själv för en jätte trevlig dag!
Kram kram

2008-04-24 @ 22:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0