Träffat Farfar & käkat min 1:a Pommes Frites!!

Idag har jag varit och hälsat på farfar på hans jobb! Han och Monica skall åka bort och inte komma hem för om en vecka. Det var ett tag sedan jag träffade Farfar men det var lika kul som alltid. Det blev bus på hans kontor, jag fick prov sitta & prov snurra i hans kontorstol. Det var jätte roligt, visade att jag kan sitta själv, fast det hände en liten olycka när jag lutade mig lite bakåt och välte, då blev jag lite ledsen.
Det kom in en massa folk på kontoret för att hälsa på mig, jag har träffat dem förut, nu tyckte de att jag hade blivit sååå STOR. Roliga Peter kom in och busade med mig, jag hamnade i en plast låda, jag åkte fram och tillbaka på golvet, samtidigt satt jag och bet i ett svart lock. Mamma tyckte att det såg ut som en ratt!!
Nu var Farfar tvungen att börja att jobba. Morzan och jag mötte upp mormor1 & mormor2 på Backaplan. De var hungriga som vanligt och den här gången blev det hamburgare. Mamma hade inte tagit med sig skötväskan efter som jag sov när vi lämnade bilen, så det fanns ingen mat till mig. Jag fick smacka på Pommes Frites för 1:a gången i mitt liv, det smakade så där, fick även smaka lite hamburgare oxå. Jag nöjde mig med att sitta och leka med ett sugrör & en mugg. Nu åkte vi hemåt för jag skulle ha mat. Passade då på att visa mitt nya sätt att ta mig framåt på, även de tyckte att det var sååå roligt. Nu skulle vi ut och gå, det blev en riktig låååång promenad, som vanligt somnade jag. Vaknade sedan av att mamma tog upp mig ifrån min kärra, mormor2 bar upp mig och mamma tog kärran. Pappa var hemma när vi klev innanför dörren. Han kom och pussade och kramades med mig. Efter det blev det mat och sedan var det dax igen för att visa mitt nya fräcka sätt att ta mig framåt på. Även nu skrattade de högt åt mig. Mormorna åkte hemåt och det blev mera bus på golvet. Jag blev sugen på min kvälls gröt och visst fick jag den.
Nu skulle jag sova, mamma låg och sjöng för mig, pappa kom oxå förbi och lade sig hos oss. Pappa tog över nattningen.
God natt alla där ute!!
I morgon är det Fredag!!   *Jihaaa*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0