Uppe Med Tuppen!! Kuckelku.....

Idag ville jag gå upp tidigt. Redan 05.20 "ropade" jag på morzan. Hon kom fram till min säng och såg ut som ett spöke, tror att hon var trött. Iallafall så hamnade jag i den stora sängen, ny blöja & tutte blev det. Mamma gjorde ett tappert försök att få mig att somna om men tror ni att jag ville det eller?? Nepp!! 06.20 gick mamma upp med mig. Jag hamnade i min gåstol, morzan ställde sig vid diskbänken. Jag fick tag i hennes handväska (eller den fula pungen som mormor2 kallar den för)och hade en brottningsmatch med den, de svarta banden är allt bra festliga. Efter brottnings matchen blev det en rolig & vild disskution med katterna, de är så himla roliga, sitter för mig själv och skrattar & pratar med dem, synd bara att de inte svarar mig. Efter detta så tog jag mig en sväng till katt maten, var ju bara tvungen att kika så de äter upp sin mat, nu började jag att bli hungrig. Gröten var redan klar, vilken tur jag har. Jag fick smaka på morzans hallon/mango puree, det var så där om jag skall vara ärlig, äpplemoset var mycket bättre.
Ner på golvet och av med min gröna/vita grod pjamas. På med mina nya gråa mys byxor och min grå/vit/röda body. Nu var jag redo för den nya dagen och en besök av Roliga Emma & Min Bästis Vilmer. Men först skulle jag sova lite till, blir ju trött av att gå upp tidigt!!
ZZzzznark så länge!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0