Nu skall jag berätta...

Södagen den 17:e Augusti fyllde jag 1 år! Dagen började med att jag fick komma till den STORA sängen och mysa med mamma & pappa. Efter ett tag försvann mamma och kom tillbaka sjungande med ett paket. Hon sjöng något om
Ja må han leva..... Jag fick mig ett paket, det var sådär intressant, det var roligare när pappa öppnade det och det visades sig var det var för något i paketet. 2 st ljusblåa marachas, de väsnades så, jag satt med en i varje hand och skakade så mycket jag kunde. Mamma & pappa såg väl inte så glada ut, tror jag hörde något om att mamma redan ångrade sig att hon hade köpt dessa två!! Ha ha ha! Ja hur dum få man lov att vara??
Jag fick duscha och det e sååå himla roligt att sitta och hålla slangen alldeles själv, när mamma frågade mig om jag ville komma upp så vände jag mig snabbt om som blixten och försökte att klättra upp för kaklet så att mamma inte skulle kunna få tag i mig, det fick hon ändå och jag fick komma upp iallafall!
Sov time vid lunch och det var skönt att få vila med tanken på vad som skulle komma ske.
Klockan ett plingade det på dörren och in strömmade det en massa folk, de såg glada ut och de hade med sig en massa paket, vem skulle ha alla dessa??
Det var visst jag, nu skulle det fikas och jag hamnade i min matstol, jag fick sockerkaka utav pappa och självklart fick jag smaka på tårtorna som pappa hade gjort. De smakade sådär om jag skall vara ärlig, sockerkakan var godare.
Nu var det dax för paket öppning, som tur var så kunde pappas kusin Frida hjälpa mig att öppna. Jag hade aldrig orkat öppnat så många paket alldeles själv.
Jag fick en massa fina saker, tack snälla.
Nu var det time för "första sittningen" att gå, jag fick andas ett lite tag innan nästa gäng skulle komma.
Klockan 17.00 plingade det på dörren igen. Nu var det flera som kom och ännu mera paket, skulle jag få alla dessa oxå?? Javisst skulle jag det. Det blev fika igen och nu fick jag käka Tårta alldeles själv, jag som inte ens tyckte om tårtan, efter det blev det paket öppning, Natahlie var snäll och hjälpte mig, morbror Stefan hjälpte oxå till, han rev upp flikar i pappret så att jag kunde riva upp paketen själv. Även nu fick jag en massa fina saker, tack snälla!!
Mamma & pappa var nu sååå himla trötta, morfar såg det och han såg till så att alla åkte hem.
Jag fick min gröt och efter det somnade jag som en stock.

Sammanfattning :
En rolig och intressant dag med en massa intryck, kul att alla kan samlas och umgås. Lägenheten blev ännu mindre efter alla paket. Hade mardrömmar natten efter så jag fick sova hos pappa i den STORA sängen.

Hipp hipp Hurra Va jag e Bra!


Kommentarer
Postat av: Nattis och Felicia

tack för en rolig kalasdag och inte så kul med alla marddrömmar.

Vi sov som stockar iaf,hihi.

Vi ses snart igen



puss o kram

2008-08-19 @ 09:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0