En Lyckad & Rolig Fredag!

Vakande även tidigt idag oxå, pappa gick förbi mig innan han skulle duscha och då frågade mamma om jag sov!
Nepp det gör han inte sa pappa, han ligger och äter Lejon. Tog mig en smakbit på Sixten!
Mamma gick upp och bytte blöja på mig, pappa stod i duschen, han var vaken tidigare är vanligt, vad var detta? Jo det var ju sista dagen på jobbet (på John Fredrik)  för min pappa! Han var jätte fin när han gick iväg, kavaj & slips.

Efter ett tag fick jag den där otäcka medicinen och sedan var det gröt dax, mums mums!
Mamma städade och fixade hela morgonen och tillslut så somnade jag igen!
Sen kom Roliga Emma och min bästis Vilmer! Jag fick sällskap i sängen, mamma & Emma skulle äta mat, Vilmer tröttnade ganska fort på att ligga skavfötters med mig i min säng! Han hade tur och fick komma upp. Jag tröttnade oxå efter ett tag, inte ville jag ligga där själv. Ha ha jag kom oxå upp, mamma försökte då att ge mig mat, men jag tycker inte om det där äckliga maten, varför jag kan jag inte få gröt 3 gånger om dagen??
Jag, Vilmer, Emma & morsan låg och busade i den stora sängen, Vilmer fick även provsitta i min stol och prov köra min bil. Han verkade tycka att det var kul!
Nu kom pappa hem igen, klockan var ju inte 16.00 än? Han hade fått sluta lite tidigare, jag blir alltid så glad när jag ser min pappa, jag älskar honom sååå himla mycket. Jätte fina blommor hade han fått av sina arbetskamrater.

Mamma & Emma fick för sig att vi skulle gå ut och gå en promenad och hux flux så satt jag i min kärra. Ett tag orkade jag sitta och kika på allt runt omkring mig, sedan tröttnade jag och somande så gott!
Vaknade sedan av att mamma höll på att ta av mig kläderna, hon hade hunnit att köra pappa till Backaplan medans jag låg och sov i min vagn, Emma var hemma med mig & Vilmer, han hade käkat!
Efter ett tag kom min Farmor, hon hade även med sig sin syster. Alla var hungriga, morsan & farmors syster åkte iväg för att handla Thaimat!
Kent (morbror 2)  & mina två tjej kusiner Nathalie & Felicia hann att komma innan mamma & Farmors syster kom hem, det hade visst varit mycket folk på Thairestaurangen.
Nu var det fullt hus här hemma, vi var 3 bebisar en 4-åring, 4-tanter & Kent, det var full rulle, Farmor gav mig mat medans hon och de andra åt Thaimat, jag blir inte mätt på en portion, jag vill ha mera gröt!
Kvällen flöt på och vi började att kika på Let's Dance, mamma spang mest runt och snurrade! Fast hon verkar tycka att det är kul med mycket folk!
Jag satt hos Farmor & busade, mamma kom sedan med den där hemska medicinen, efter att jag hade försökt att kämpa imot så blev jag så trött (var trött innan oxå). Mamma gick ner och lade mig i min säng.
Fredagen var jätte kul, roligt att få träffa min kompis Vilmer & Roliga Emma. Det var kul att få träffa alla de andra oxå, bra att jag kunde få träffa alla på en gång!
Nu skall jag sova, skall bli bort lämnad i morgon. Mamma & Pappa skall gå och kolla på hockey, Morbror Stefan & Söta Jasmiina skall passa mig! Det skall bli kul, skall passa på att busa jätte mycket med dem!
Kram & Trevlig Helg på er alla där ute!
Joel

Kommentarer
Postat av: Ekström

Va bra att ni hade roligt igår =)

2008-03-01 @ 10:06:42
URL: http://emmoo.blogg.se
Postat av: Eva-Lena

Låter som en toppendag Joel :)

2008-03-01 @ 15:41:25
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Joel

Jag saknade dig Faster Emma!

2008-03-02 @ 21:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0