Hemma Igen & Idag Fyller Min Farmor År!

Idag vaknade jag innan mamma, låg och små pratade lite för mig själv innan morzan vaknade. Hade ett djup samtal med takfläckten, fast jag tycker att den är lite otäck!
Mamma gick upp och bytte blöja på mig sen gick hon och la sig igen, jag lekte med mormor & morfar så länge.
Mamma såg mycket piggare ut när hon sedan kom upp, fast hon hade inte sovit något för hon hade hört mig när jag "cyklade" med mina ben så de slog hårt i golvet. Jag tycker det är sååå roligt att sprattla med dem, de säger att jag har snabba starka ben.
Gröt fick jag idag på morgonen och senare kokade mormor potatis & morötter till mig, päron & hallon puren var mycket godare.
Sen kom mormor 2 på besök och mamma tyckte att jag skulle bada. Mormor & morfar har en jätte stor vit badbalja, mamma säger att det heter badkar. Det är så himla kul att bada i det, jag får ligga helt själv utan att någon håller i mig, där sprattlar jag med min snabba ben så det stänker vatten ända upp på de vita porslins väggarna.
Tack snälla mormor & morfar för att jag och mamma få sova hos er! Tycker att mamma ser mycket piggare ut.

Jag blev trött efter badet och somnade. Pappa kom senare och hämtade upp mig och mamma, han hade varit och spelat innebandy, de hade spelat mot ett lag som inte hörde något, Pappas lag hade vunnit och pappa hade gjort ett mål. Hejja pappa du är bäst, det är du som susen gör, hejja hejja hejja.

Vi åkte hem och bytte om, vi skulle ju till Farmor & Faster för att fira Farmor som fyller år idag!
Grattis Farmor på Födelsedagen! *Hipp Hipp Hurra*
När vi kom fram så hade farmors bror Ulf hunnit att åka, han skulle träna! Men resten av folket var där.
Roliga Ralf, Fasters farmor Thyra, Farmors kompisar Pia & Bert, Farmors syster Gull-Britt, Gamle mormor Harriet & gamle morfar Bengt. Farmor blev glad när jag kom och det blev faster Emma  oxå. Mina föräldrar hade glömt att ta med sig min bitring och det kliade sååå i min mun, de säger att det är tänder på G, vad det nu är för något??Mamma & Pappa hade inte en ända leksak med sig, tycker att de är ganska glömska!
Jag somnade till slut i farmor famn, jag var ju jätte trött!
Jag vaknade av att  pappa & farmor satte på mig kläderna igen, nu skulle vi visst åka hem. Jag fick syn på ett nytt ansikte, Han hette likadant som min morfar nämligen, Billy. Det var Faster Emmas nya kompis! Han verkade snäll!
Jag blev nedtryckt  i "räklådan" och det tog inte så lång tid innan jag somnade igen.
Helt plötsligt skulle kläderna av igen, får jag aldrig sova i lugn och ro?? Och vet ni? Nu kom den där äckliga "sprutan" igen, den som mamma & pappa trycker in i munnen på mig. Det är inget gott som jag får i den, men den skall visst göra så att jag slipper att få sån hög feber igen.
Mamma satte på mig pjamasen och jag fick det bästa som jag vet! Brötmjölk *mums*.
Nu vill jag sova, Hej & Godnatt på er alla där ute! Vi höres snart igen!
*vink* *vink// Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0