Tisdag:)

Även idag verkade mamma trött, kanske inte så konstigt för jag väcker henne på nätterna och vill ha tutte, det är ju sååå gott!
Fick komma över till den stora sängen en sväng, pappa var redan vaken och kom förbi för att pussa på mig och berättade hur mycket han älskar mig!
Mamma fick gå upp för jag ville inte sova mera. Jag hamnade i min gå stol, den är så rolig, och det är en massa leksaker på den som jag kan slänga i golvet, det låter jätte roligt när de landar i golvet, mamma får komma och lägga upp dem igen, det behöver hon göra för att hennes tjocka mage skall försvinna.
Har blivit fasthållen och i tvingad medicin idag oxå!
Börjar att bli lite trött nu igen, funderar på att ta mig en liten "tupplur".

Måste passa på att vila, för imorgon skall jag besöka läkaren igen!

De skall göra något som heter Scintigrafiundersökning av njurarna (DMSA).  Detta gör de för att utesluta eller påvisa njurpåverkan efter genomgången urinvägsinfektion!
Jag & mamma skall infinna oss på sjukhuset kl 09.45, de skall då kleta på mig bedövnings salva, efter ca en timme så kommer de att sticka in ett litet plaströr i ett av mina blodkärl, där kommer de att spruta in ett radioaktivt spårämne. (jag kommer då att avge gammastrålning, det är den som utnjuttjas vid undersökningen)
Sen få vi lämna sjukhuset och vara tillbaka efter ca 3 timmar. Då kommer jag att bli fotograferad av en gammakamera.
Och vet ni? Det säger att jag måste ligga blixtstilla, hur skall det gå? Jag vill ju sprattla med mina ben som vanligt.
Mamma säger att i värsta fall som kommer de att ge mig lugnanade medel, om jag nu inte passar på att ta mig en "tupplur".

Hej hopp så länge!
Kram så länge//: Joel!

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Denna undersökning tror
jag att Michaela också har gjort.

2008-02-26 @ 17:18:59
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Joel!

Jasså?? Hur gammal var hon då? Ja tror att det kommer att bli svår att ligga stilla? Men vi får väl se!
Hej hopp Joel!

2008-02-27 @ 07:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0