Lite smått & gott:

I lördags var vi i Varberg och kikade på båtar, där åt jag min1:a kanel giffel alldelses själv, mys & vart på kafe.

Nu bor jag, mamma & pappa på Hotell i Helsingborg. Pappa måste jobba, jag & mamma passade då på att följa med! Det är ganska roligt att bo på hotell. Längst ner där man går in (där det står trevliga tjejer bakom en disk) finns en lekhörna, idag träffade jag en två-årig tjej som hette Vilja, jag ville ta alla saker som hon lekte med! Mamma stoppade mig.
Mamma säger att jag har blivit jätte duktig den senaste tiden. Och jag kan berätta att en helt ny värld har öppnat sig för mig!
Jag ställer mig upp över allt, jag går längst allt jag kommer åt. Jag sätter mig ner alldeles själv, fast det brukar bli med en kraftig duns. Jag kryper istället för att åla mig. Jag kan sätta mig upp alldeles ensam, jag kan till och med ta mig uppåt i en trappa.
Alla djur jag ser kallar jag för katt. Mamma säger:
- nej Joel det är en Hund.
Idag har jag och mamma dansat, sparkat fotboll, kikat i affärer, mys i det härliga vädret. Efter det härliga vädret så kom det sååå himla mycket med vatten ifrån himlen. Som tur var så hann vi tillbaka till hotellet. Mamma har tränat en massa gång med mig, det går ganska bra.
Mamma tog med mig in i ett rum där mamma prövade kläder, det var så stort så mamma släppte lös mig på golvet. Hur kul som helst, jag satt på knä och pussades med killen som var på den där blanka väggen, han liknade mig ganska mycket. Jag försökte att rymma, men mammahade ställt för utgången med pallar.

På vårat hotellrum som har vi fönster ända ner till golvet, där är min favorit plats. Där står jag och kikar ut. Pappa säger att det är ett annat land som man ser när man kikar ut. Danmark heter det. Undrar om det är där som morfars pappa har bott??
Idag när det regnade som mest så stod jag och vinkade till regnet, det vinkade inte tillbaka!!

Nu den kommande tiden kan jag tyvärr lova att det blir dåligt med bloggande.

På onsdag åker jag och mamma hem, vi får låna pappas bil. Torsdag kommer pappa hem, fredagen blir en packdag. Lördag lämnas jag till min farfar & Monica. Mamma & Pappa skall på något som heter Bröllop. Söndagen åker jag till något ställe som ligger väldigt nära Grebbestad. Mamma & pappa har lovat att komma de oxå, frågan är bara vilken tid, det återstår att se. Jo! Söta Nicole följer oxå med.  Jag, farfar & Monica skall  hämta upp henne på vägen.
Vi kommer att vara där ca 1 vecka, sedan måste vi hem & hämta våra älskade katter för vidare färd upp till Värmland och stora skogen. Vet inte hur länge vi stannar där, men iallafall så skall vi sedan vidare till en stuga som vi har hyrt tillsammans med Min Bästis & hans familj.

Just nu orkar jag inte blogga mera, skall gå å busa med pappa!!
Hej hopp gummi....propp
Hälsningar ifrån Helsingborg

Kommentarer
Postat av: Faster.

Va lite du skrev om Varberg, du som brukar skriva så mycket när ni är iväg på saker annars... :/

2008-07-08 @ 10:41:01
URL: http://emmoo.blogg.se/
Postat av: Annika o tjejjerna

Vad kul ni verkat ha de och du har säkert växt göööörmycket.

Hoppas vi ses nästa vecka när vi e hemma igen.



Puss o kram från finland

2008-07-08 @ 13:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0