Besök!

Innan vi fick besök idag så var jag & mamma i affären och handlade. Vi träffade en snäll tjej som heter Susann. Hon jobbade visst där.
Vi åkte hem och mamma gjorde mat, det blev potatis, falukorv och stuvade morötter, väldigt gott. Jag äter allt jag får just nu och min mage är hungrig hela tiden.
Först kom mormor2 på besök och en stund efter så kom Morbror Kent, Annika & mina två kusiner Nathalie & Felicia. Det var verkligen kul att träffa dem, det var ju så länge sedan, men det är klart. De har en massa att göra och vi har en massa att göra. Jag lånade ut min gåstol till Felicia, hon var duktig att sitta i den! Nathalie hon var det full fart på som vanligt, tänk när jag blir lika snabb som henne, då ni!
Efter en stund av lek och bus så blev jag trött, det blev även Felicia. Pappa kom hem en stund innan jag somnade. Både jag & Felicia tog oss en tupplur. Jag fick bara sova en liten stund för mamma. Jag hade ju inte ätit min kvällsgröt och klockan var ju bara 17.30. När felicia blev väckt och mamma skulle säga hejdå till henne så blev hon sååå himla ledsen. Jag vaknade av att hon grät, mamma tyckte att det var bra att jag vaknade för det var dax för mig att stiga upp. Jag sa hejdå till Alla och så gick de, mormor2 gick strax därpå!
Jag fick min gröt och nu trodde mamma att jag skulle somna om igen....hahaha trodde hon verkligen på det själv??
Pappa försökte först att natta mig sedan försökte mamma, tror ni att det fungerade??
Nepp, så nu springer jag runt i min gåstol för fullt.
Mamma blir arg på mig när jag går till ett ställe där jag inte får vara, mamma säger att det är farligt där!! Iallafall så när mamma skäller på mig och säger:  fy Joel inte vara där, så stannar jag upp, tittar på mamma, väser /kraxar ur mig mitt hesaste läte och sedan går jag leende imot mamma. Mamma tinar upp efter ett tag och ser inte så arg ut längre.
För en liten stund sedan så sprang jag runt i min gåstol och sa: mamma, mamma, mamma, fast med den hesaste och kraxigaste rösten jag bara kan göra. Pappa är orolig att jag skall få ont i halsen när jag gör det "där" speciella lätet.
Pappa tog en bok och läste för mig innan jag skulle somna, det är så roligt att vända sida alldeles själv!
Godnatt alla ni där ute, STORA som små!

Och så vänder vi på bladet och vad hittar vi väl då??

Bye Bye
Joel

Kommentarer
Postat av: Annika

tacj för idag.var jättekul o träffa dej o dina päron.Du är åå söt.

Mina små sessor somnade redan innan halv9:)O jag hann tom se en film i lugn o ro.



puss o kram o hoppas vi ses snart igen

2008-06-17 @ 21:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0