Dagens besök på sjukhuset gick bra!!

Mamma väckte mig i morse, det har inte hänt så många gånger i mitt lilla liv att jag har blivit väckt. Jag var jätte trött men ändå så log jag innan jag ens hade slagit upp ögonen. Jga fick komma upp och sitta och mysa med mamma innan min gröt severades, det gick så där, jag hade ju knappt vaknat!
Pappa kom upp strax innan vi skulle åka, han hjälpte mamma med det sista. Idag var mamma oxå trött, hon hade inte sovit så mycket, hon hade haft svårt att somna igår kväll. Oron var stor eftersom det gick som det gick förra gången den här undersökningen skulle göras. Hur skulle det gå den här gången??
Jag & mamma pruttade iväg i Hippo, vi hämtade upp mormor på vägen. Vi kom in lagom i tid och sjuksköterskan var jätte söt & snäll. Hon kletade på en massa vit salva på mig, 4 ställen fick jag slava (emla) på. Ovan på så satte hon ett jätte stort genomskinligt plåster. För att inte jag skulle pilla bort plåstren & salvan så kläddes bägge mina armar in med binda (bild finns). Vi fick gå ut och skulle få komma tebax efter en timme! När timmen hade gått så skulle själva "sticket" ske. Det gick kanon bra, sjuktjejen hade lagt fram en massa leksaker som jag kikade på under "sticket" Tänk vad bra det går om man har bedövnings salva på innan man sticks!
In med det otäcka ämnet i mig sedan fick vi lämna sjukhuset igen. Vi åkte hem till mormor och busade och åt mat. Mamma gjorde allt hon kunde för att hålla mig vaken i bilen på väg tillbaka till sjukhuset. Precis innan jag skulle in och fotas så somnade jag. Kanon bra tyckte foto personalen! Jag hade visst blivt ner lagd på en skål formad brits, där blev jag insvept i ett konstigt luft täckte som blev tömt på luft. Jag låg väl inpackad och tryckt. Kameran fanns visst under mig, första bilden tog 5 minuter och då låg jag på rygg, de två andra tog oxå 5 min var, och då fotades först min vänstra samt min högra njure. När det hade fotas klart så hade mamma lagt min i min sulky, jag sov fortfarande.
Nu skulle vi få träffa en läkare, jag sov när han kom för att prata med morzan. Jag är fullt friskt och njurarna var så fina och väl fungerande som de bara kunde bli. Jag frisk förklarades!!
Jag mormor & mormor2 åkte till Bordet och käkade lunch. Efter det så släppte vi av tanterna och fortsatte hem.

Vet ni vem som kom och hälsa på mig idag?? Jo, min älskade Faster. Det var såå himla kul att träffa henne, det var ju såå länge sedan. Jag har saknat henne jätte mycket. Hon hade med sig en Sverige Keps till mig, farmor hade köpt den till mig. Tack snälla farmor för kepsen

Nästan direkt efter så klingade det på dörren igen, det var min bästis Vilmer & hans familj. Sist med inte minst så kom min Bästa pappa hem!
Jag & Vilmer fick en liten stund med bus sedan skulle jag äta min kvälls gröt!

Vi skulle ju hejja på Sverige idag, tyvärr hann jag inte se något på matchen för jag blev så trött och somnade.
Hoppas att de vinner!!
Hejja Sverige Frisk humör!!
Joel


Kommentarer
Postat av: Louise

Va skönt att du mår bra Joel!! =)

Kram!

2008-06-11 @ 14:46:46
URL: http://louiseschyberg.blogg.se/
Postat av: Karina

Det va underbart roligt att få träffa dig igen prinsen! jag hade saknat dig såå!! älskar dig!

2008-06-11 @ 15:56:48
URL: http://omniavincitamor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0