En dag med blandade känslor.....

Min mamma är allt bra velig, först säger hon nej sedan säger hon ja. Vi skulle ha åkt till Lerum och en lekplats för att träffa upp Roliga Emma, Min bästis Vilmer, Meeri & barnen + Karin & lilla Emilie.
Eftersom det har varit full storm ute även idag så blev det inställt, vi blev med bjudna hem till Karin & Emilie istället. Fast mamma tackade först nej men så ångrade hon sig!
Vi packade in oss i Hippo och sedan brummade vi iväg imot Olofstorp, mamma hade problem med att hitta och körde fel, fast inte jätte mycket fel för Karin såg oss igenom fönstret och gav oss telefon suport så vi hamnade på rätt väg. Väl framme hade jag somnat till en snabbis. Det var det fulle rulle på alla ungar, jag hamnade på golvet och även jag fick leka. Var lite trött och föll bakåt och slog huvudet i ett av bordets ben, aj aj. Fick testa Emiles gåstol, den hade STÖRRE Däck än vad jag har på min så den var dubbelt så snabb. Jag hamnade på golvet igen och nu lyfte William upp en barnsulky och släppte den på mig...aj aj Jag blev så himla ledsen, hade ju inte vaknat till liv än!
Tiden gick och vi fortsatte att leka, fick lite käk där imellan. Sedan blev tanterna hungriga och det beställdes Thaimat. Jag & mamma åkte och hämtade maten medans de andra tog en liten "somna in" promenad. Alla ungar utan William & jag sov när vi kom in i huset. Vilmer sov inte så länge, han är nog den piggaste bebisen jag har träffat! Efter maten blev det bus igen. Lite väl häftigt kanske för nu passade William på att köra på mig med en snabb röd bil som han satte ovan på. Nu blev jag såå himla ledsen igen och lite rädd för bilen & William. Han tänkte köra på mig igen men mamma hann å stoppa honom. När mamma sedan bytte blöja på mig var William i närheten och jag var fortfarande rädd, och lite hungrig hade jag hunnit att bli. Tur att mamma fattade det och fixade iordning min mat. Idag smakade den konstigt så första tuggan åkte ut, jag brukar inte spotta ut maten, okey jag pruttar ut maten men det är inte samma sak. Burken slank ner, varvat med efterätten.
Nu var det dax för oss att åka hem, William sa förlåt och vi fick oss en kram. Nu det var dax för mig att sova, klockan närmade sig 14.00 och jag hade bara sovit ca 20 minuter under dagen. Vi skulle till banken idag och prata om att låna pengar. Vi skulle träffa pappa utanför vid 15.00. Vi åkte hemmåt mot Hisingen, jag somnade nästan på en gång och vaknade inte fören pappa satte in mig i hans bil. Mamma tyckte att pappa skulle åka till farmor med mig för jag har inte sett henne på 2 veckor. Jag & pappa brummade iväg i mot farmor & mamma brummade hemåt i Hippo.
Väl hemma igen så var jag sååå himla trött, farmor hade varit snäll och gett mig gröt och suttit på mig pjamasen. Innan jag somnade så brakade det till "där bak". Ny blöja fick jag och sedan tog det inte många minutrar innan jag somnade med Ztink Zixten & Traz Zixten.
Japp detta var min dag, både rolig & mindre rolig. Hoppas inte att jag drömmer marddrömmar om en röd bil med William sittade uppe på.
Kram Kram
Joel

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad jag blev överraskad när det ringde på dörren vem e inte de JO .... PRINSEN JOEL och JOAKIM. Det blev BUS och MYS i massor. Det blev mat och fruktpure o gröt så det är inte konstigt att det blev utgifter i byxsan när du kom hem HA HA HA....KRAM I MASSOR farmor

2008-06-12 @ 12:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0