Fredagen Den 13:e = Besök På Liseberg!!

Mamma & Roliga Emma hade bestämt att vi skulle gå på Liseberg idag. Precis innan vi skulle åka in till stan för att möta upp de andra så somnade jag, mamma fick bära ut en sovande Joel till bilen. Mamma fick springa 2 ggr för vi skulle ta den STORA vagnen idag. Väl framme var det knökat med folk vid huvudentren, vi höll oss en bit därifrån. Roliga Emma & Min Bästis Vilmer hade inte kommit än, vi fick vänta en stund men det var bara bra för då lättade folk trycket lite.
Nu kom de & jag hade vaknat till liv precis innan, jag satt och kikade på flaggorna, de är så himla roliga. Nu gick vi in och det ar jätte fint där inne, en massa fina blommor. Och en massa människor oxå, de var mindre fina...hahaha.
Vi kikade förbi hos Kaninerna med de hade inte vaknat än. Det blev en promenad igenom Liseberg och vi satte oss på en bänk vid karusellen "rainbow" Jag tyckte mest om spelhjulet som var mitt imot Rainbow, det snurrade runt så fräckt. Jag fick stå på bänken och kika, mamma & Roliga Emma satt på varsin sida, det dröjde inte länge fören min Bästis vaknade, hans vagn slutade ju att rulla och självklart vaknar han på en gång då. Han kan ju missa någon om han sover. Nu satt vi alla 4 på bänken och mös i det soliga/molniga vädret, jag & Vilmer turades om att leka med mina skor. Vi gick vidare, nu skulle det spelas & åka karusell. Tror ni att vi vann något då?? Nepp, klart att man inte vinner något när det är Fredagen den 13:e! Vi fick iallafall åka karusell, jag & Vilmer delade "Elefant" med en liten tjej. Våra morzor åkte självklart med, men de klagade bara på att det gick runt, runt. Vad tror de att en karusell gör?? Jag & Vilmer satt mest och såg coola ut, lite konstigt var det allt för alla saker & alla människor som inte åker karusell snurrade runt runt.....*hm* Konstigt konstigt.
Nu var det mat dax, jag var jätte hungrig, tur att mamma hade med sig mat till mig! Vilmer fick oxå mat. Tiden gick jätte snabbt, vi fick nya blöjor och sedan var det dax att åka hem till våra pappor!
Jag & mamma träffade mammas farbror Börje på vägen ut. Han & Siv skulle oxå gå på Liseberg, undrar om de åkter karusell??
Jag somnade på vägen hem och nu ligger jag och vilar lite i min säng!
Vi hörs snart igen!!
Hej hopp i Lingon skogen....
Joel

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter som en jätte trevlig dag på liseberg.

Sov gott

Kram

2008-06-13 @ 22:06:45
URL: http://evalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0