Full rulle...

Onsdagen var vi hemma halva dagen, jag busar jätte mycket nu, tar mig fram över allt. Det roligaste är att krypa in i köket och titta på kattmaten. Det är även kul att sitta i min gåstol för då når jag högre upp. Man kan tex riva ner kläder som hänger i hallen, eller öppna "pott" skåpet som står i hallen.
Under onsdags förmiddagen var vi ute och gick en sväng och då kikade vi upp hos farfar på hans jobb. Alla blev glada över att se mig och tyckte att jag hade blivit såååå stor. Gladast av dem alla blev farfar och den närmsta tiden fick han inte så mycket jobb gjort. Vi busade inne på hans kontor och farfar snurrade mig i hans roliga snurr stol. Nu berättade han att han hade tänkte och komma förbi hem till oss efter jobbet. Han hade nämligen "tras Zixten" med sig som han ville lämna till mig. Nu var farfar tvungen att jobba, jag och mamma traskade hemåt och nu äntligen somnade jag. När jag sedan slog upp ögonen så låg jag hemma i min säng, hur kunde detta ske??
Det lagades mat och idag bjöds det på lax med tillbehör. Efter det kom min älskade pappa hem, nu blev det en massa bus och "rull" med bollen. Jag kan fånga den och kasta tillbaka den, det har min faster & farmor lärt mig!
Nu ringde telefonen, det var farfar som undrade om port koden till dörren, han kom in igenom dörren och nu var även han med och busade. Efter en stund skulle Farfar åka och hälsa på sin föräldrar, min gamle farfar & gamle farmor. Jag, pappa & mamma följde med, det var ju såå länge sedan vi var där. Väl framme så höll jag mig först lite lugn innan jag började "prata" mitt speciella språk. De var glada att se mig och de tyckte att jag hade blivit så STOR och att jag hade sååå blåa ögon. Efter ett tag tyckte mamma att det var dax för min gröt. De andra åt ju glass och det kan man ju inte äta så man blir mätt, jag hade tur och fick smaka lite gran iallafall. De var imponerade över vad mycket mat jag kunde äta, gamle farfar var lite orolig över hur det skulle sluta "där bak". Han fick rätt. Pappa fick ta första blöjan och mamma andra, fast pappa hjälpte till även då! Ha ha ha Gamle farfar fick rätt så farfar och skrattade.
Det började att bli tid för läggdax, pappa ville inte ut och gå så han tog bilen och åkta hem. Jag & mamma gick hem ifrån Tuve. Jag somnade ganska snabbt i Sulkyn. Väl hemma & när mamma sedan bar upp mig för trappan så vakande jag. Sen fick  mamma & pappa stora problem med att natta mig. Inte ville jag väl sov nu när de var uppe. Klockan 22.00 stämplade jag ut och somnade för natten.
Hej hopp//
Joel

Kommentarer
Postat av: Faster

JAG SAKNAR ER ALLA TRE!!!

2008-06-05 @ 18:11:47
URL: http://emmoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0