Allum, Ikea, blomsterlandet & mitt 3:e 80-års kalas!

Idag har det varit fullt upp, redan klockan 10.00 satt jag hemma hos mormor & käkade gröt. Jag hade sovit hela natten, fast jag hade sagt till om nappen en gång. Vaknade klockan 06.00 och var jätte hungrig, jag fick mig lite tutte, mamma var inte så sugen på att gå upp då så jag somnade snällt om igen. Jag vaknade igen och nu visade klockan på 08.40, mamma var borta ifrån den stora sängen.
Hon kom och hälsa på mig och sen gick det fort, helt plötsligt satt jag i min "räklåda" och vi var på väg upp till mormor.
Jag fick gröt när vi kom fram, sen lekte vi lite på golvet. Mormor2 och gamle mormor & galme morfar kom och vi åkte vidare till Allum, inte jätte roligt att gå i affärer, det tycker inte gamle morfar heller. Han och jag väntade på utsidan av affärerna.
Nu fick de för sig att vi skulle åka till IKEA, där fick jag mat men som vanligt så vägrade jag att öppna munnen, men jag öppnade den när jag fick päronpuree.
Nu åkte mamma & jag hem, eller vi stannade till vid Blomsterlandet för mamma skulle köpa blommor till fasters farmor som fyller 80 år idag!  GRATTIS THYRA!! Det blev en massa rosor!
Väl hemma så stressade mamma på som bara den, till och med jag blev stressad.
Vi kom i tid till kalaset, vi kom till och med först (kors i taket).
Det tog inte så lång tid innan alla var på plats, ingen visste att pappa skulle dyka upp oxå, det blev en överraskning.
Det bjöds på god mat och självklart blev även jag hungrig när alla åt. Mamma hade tagit med gröt till mig, vilken tur!Faster höll mig först medans farmor matade mig, sedan höll farmors bror mig. Kvällen var jätte trevlig och jag busade med farmor & min andra gamle mormor i soffan. Sedan mös jag lite med min faster innan mamma tyckte det var dax för oss att åka hem.
På med alla kläder och *vips* så satt jag ner tryckt i min räklåda på väg hem!
Sen slocknade det!

ZZzznark
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0