Dagen Efter Påsk-Dagen!

Idag vaknade jag ganska sent, runt 07.30. Mamma var överlycklig, jag hade bara sagt till om nappen 1gång! Mamma gick upp med mig, det var pappas tur att få sov morgon. Vi gick upp på övervåningen, jag hamnade på filten med mina leksaker och mamma satte sig på den där konstiga saken som snurrar runt med mammas ben. Motions cykel heter det visst, den som jag oxå har testat.
När mamma var klar så tyckte hon att det var "gröt time", jag mumsade i mig 1½ portion + lite mosad frukt!
Nu hade pappa vaknat till liv och de bestämde sig för en långsam och lugn start på dagen, det blev en film, jag orkade inte med att se den så jag tog mig en liten middags tupplur. Det bestämdes att vi skulle kika lite i affärer, farmor skulle med.
Vi åkte och hämtade upp henne och jag var vaken hela färden, självklart tröttnade jag på affärerna och stämplade ut när vi var mitt i dem! Bläää för affärer!
Alltid är de hungiga oxå, det blev Thaimat. Medans pappa & farmor var inne och beställde så beställde jag en slurk tutte, *Mums* Mamma säger att jag får passa på för snart skall hon trolla bort mjölken, dumma mamma! Kan man inte alltid få tutte??
Sedan bar det av till Roliga Ralf, där hamnade jag först på golvet medans de åt sedan busade jag i Farmor famn, Ralf höll mig oxå en sväng, jag passade då på att visa honom hur bilarna låter. Jag pruttade för fullt med munnen!!
Nu började jag att bli trött, jag packades ner i min "räklåda" och vi var på väg hemmåt!
Pappa gav min gröt och sedan kom "John Blund" ganska snabbt på besök!

Zzznark
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0