Lite Rolig & Lite Tråkig = Min Söndag!

Har busat med mamma inatt, har rullat runt till mage i min säng flera gånger, sen kunde jag inte rulla tillbaka och jag kan lova att det är jobbigt att ligga på mage en längre tid. Mamma hörde mig stånka ett par gånger och vände tillbaka mig till rygg.
Jag fick följa med mamma & pappa när de skulle kolla på Backadalens damer (innebandy) Roliga Emma spelar ju i det laget. Magnus & Min kompis Vilmer kom oxå till Innebandyn, det var kul att träffa dem!
Även min farfar dök upp i hallen och jag satt i hans knä och kikade på de röda tjejerna som jagade en vit boll. Farfar hade köpt sig en ny cykel, han är såå duktig, han cyklar till och från jobbet. Han hade fått en tränings cykel på köpet, den fick pappa av honom. Snällt. & va bra! Nu kan pappa & mamma röra på fläsket.
Emmas lag förlorade.
Och vet ni??När vi skulle åka hem så var min älskade Zixten borta, pappa har slarvat bort den, jag är så himla ledsen, kan tänka mig att Zixten ligger någonstands och är ensam & jätte rädd. Så om någon av er där ute befann er i Lundbystrand i söndags och råkade hitta honom så kan jag lova er hittelön! Tur iallafall att jag har Råttan Pelle-Jöns och Gorillan Gunnar. Pappa har lovat att hitta Zixten igen! Men jag sätter ut en beskrivning på honom så ni vet hur han ser ut!
Vi åkte hem och mamma lagade mat medans pappa skruvade ihop motions cykeln. Den var fräck och den såg snabb ut.
Jag blev så himla hungrig, jag skrek sååå tills jag fick gröt, och jag skrek imellan skedarna, mamma var så långsam.
På golvet är jag så snabb, mamma och pappa blir så trötta på mig, hahaha. Jag rullar runt så snabbt och filten räcker inte till! De får lyfta tillbaka mig hela tiden!
Nu har jag rullat färdigt för idag, skall tänka på refrängen!

Ikväll fick jag på mig en ny fin pjamas som jag har fått från Mormor2!

Rull Rull & Godnatt Zixten, Vart du än är!!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0