Mycket att kika på centralstationen!!

Idag har jag varit med mamma på centralstationen, vi hämtade upp mammas mormor & morfar!
Vi kom fram lite för tidigt så jag och mamma satt i vänthallen en sväng, en hög röst skrek något om tåg hit och tåg dit, jag kunde inte se den som pratade/skrek, mamma sa att rösten kom ifrån en hägtalare, vad det nu är för något?? En del människor stannade upp lite grann och log åt mig, varför vet jag inte?? Och när vi stod på utsidan och väntade så kom det fram en dam som pratade utländska med mamma och mig, hon trodde att jag grät, men ögonen rann för det var så kallt ute. Hon hade visst sagt att jag var sååå söt!
Nu kom det ett otäckt stort monster imot oss, stora ögon hade det och det lät konstigt, det var visst tåget, det som gamle mormor & mofar hade åkt i!
Jag kände igen deras röster iallafall, gamle mormor såg nästan likadan ut som mormor2.
Vi åkte upp till mormor2, hon hade gjort god mat till alla. Dit kom oxå pappa, Kent, Annika, Nathalie Felicia och morfar. Mormor jobbade!
Jag visade dem lite av de saker jag kan göra, sen brakade det till "där bak". Det blev väldigt olyckligt, mormor2 fick bada av mig i handfaten, oops hur det kan bli ibland! *Ler*
Jag var nu tom i kistan och tur vad så hade mamma med sig gröt till mig! Jag fick sitta i morfars knä medans gamle mormor gav mig gröt! Det gick inte lika snabbt som det brukar göra, och jag hade mycket att titta på!
Jag fick på mig pjamasen och sedan kläderna utanpå det, blev nertryckt i "räklådan" och sedan var det det hemfärd, pappa åkte i en bil och mamma och jag i den andra!
Imorgon skall pappa få sin nya bil, den är visst snabb! Den vill jag prov åka i!
Vet ni vad som händer mer?? Jo, jag skall på mitt 3:e 80-års kalas. Snacka om att det blir "röj"
Hej hopp
Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0