Onsdag & Skärtorsdag!

Pappa åkte iväg på jobb onsdags, jag och mamma gick till bvc. Mamma ville veta hur mycket jag väger nu och hur lång jag är!
8525g visade vågen och måttbandet  visade hela 71 cm, och mamma undrar varför inte mina 68 kläder passar längre, hahaha.
Efteråt åkte vi vidare upp till mormor, hon var inte hemma så vi gick ner till mormor2 istället. Hon, mormor1 och gamle mormor var och handlade, det var bara gamle morfar Börje som hade stannat hemma. Nu kom tanterna men mormor hade gått hem! Det bjöds på mat och även jag fick mig lite. Jag blev trött och innan jag skulle somna så satte mamma på mig kläderna och vi gick upp till mormor.
Morfar kom hem och det blev bus, jag fick sparka på Kurts kartong, det är såå himla kul.
Vi sov över.
Sen var det skärtorsdag, vi sov till klockan 06.30, mormor kom in till oss vid klockan 08.00, jag råkade slå till henne allt vad jag kunde på näsan, hon fick ont, sorry mormor! Efter det fick jag gröt. Jag fick hålla i ett äpple, en banan och en apelsin, roliga saker, mamma säger att man kan äta dem, men att man måste ha tänder!
Sedan blev det bad time! Jag fick sitta i "hån" i grov köket, det var otroligt kul, nu kunde jag sitta upp och plaska med mina händer, mormor blev genom blöt, ha ha ha.
Jag blev trött efter badet och jag passade på att ta mig en tupplur. När jag sedan vaknade så hade gamle mormor & gamle morfar samt mormor2 kommit på besök.
Vi skulle åka till Bäckebo och Coop för att de var hungriga! Jag blev oxå hungrig när de andra åt, mamma hade glömt att ta med sig mat till mig, jag fick mig en slurk "tutte".
Nu åkte jag & mamma hem till våra katter, hela tjocka släckten skulle komma senare på kvällen. Frölunda skulle spela match.
Morbror 2 (Kent) med familj kom först! De hade med sig en häxa, jag blev så rädd men jag kunde inte låta bli att kika på henne, jag gallskrek men det var så himla konstigt för jag kände igen hennes röst och hon sa hela tiden:
- det är ju bara jag Joel, det är bara jag! Det visade sig att det var min kusin Nathalie som hade målat sig i ansiktet och hade något konstigt på huvudet. Hon skulle visst föreställa något som heter Påsk-kärring! Jag åt upp min gröt medans de andra i familjen kom. Nu var det fullt hus här hemma, det blev varmt och jag började att bli trött, söta Jasmiina & mormor1 + mormor2 försökte att få mig att sova. Det känns bäst när mamma nattar mig och det gjorde det även den här gången!
Frölunda hade visst vunnit, jag hörde ingenting!
Hejja Frölunda!!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0