Besök på stan & Test rullning av min sulky

Torsdag var mormor1 & mormor2 lediga. De kom och hälsade på. Även Morbror Stefan var med. Vi visste inte vad vi skulle hitta på men det blev en tripp in till Stora Staden. Mamma ville prova min nya sulky och se hur den var att köra inne i stan. Vi tog bussen in, det tyckte jag var kul, det finns hur mycket som helst att kika på. Det var jätte varmt på bussen, bläää.
Väl framme hoppade vi av vid en busshållplats som heter Nordstan. Alla var hungriga som vanligt. De gick med raska steg mot matstället. Jag somnade på vägen och sov mig igenom hela deras måltid. Vi gick och kikade lite innan vi besämde oss för att åka hem till oss och fika. Äntligen fick jag vara på golvet och busa. Efter fikat gick vi ut på gräsmattan en sväng, det är ju så himla härligt i den fina varma sommar solen. Morbror Stefan hade fyllt mina Bad Diinglisar med vatten. Han försökte att visa mig hur man sprutar ut vattnet ur deras näsor, det gick så där. Det var roligare att bita på deras näsor men vad hände då?? Jo jag fick en massa vatten på mig. Mormor2 & Morbror Stefan tryckte ut allt vatten ifrån dem. Vi satt och mös i solen en sväng innan vi gick in igen. Nu blev det gröt för mig och sedan blev det nattning. Jga somnade starx innan 20.00. Men vet ni?? Runt 23.00 snåret så vaknade jag till igen. Då var Morbror Stefan & mormor1 + mormor2 kvar! Tänk att de var kvar mitt i natten! De kikade visst på den där melodifestivalen!
Jag fick somna i den stora Sängen pappa var ju inte hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0