Gott med macka!!

Igår var Min bästis Vilmer & Roliga Emma på besök. Vi tog oss en promenad till 4-h gården i Tuve. Väl framme bjöds det på mat, fast jag blev så himla ledsen och grät jätte mycket.
*Pinsamt Skäms....------ Mamma tror att jag har ont i/på rumpan för den har blivit alldeles röd. Det är flera gaddar på G så jag bajsar jätte mycket aj aj vad det svider------Pinsamt Skäms.....**Zensur**
Roliga Emma hade precis gått iväg för att värma mat när jag började gråta. Där satt mamma med mig och vet ni vad Vilmer gjorde då?? Jo han sympati grät han oxå....tror att mamma blev lite smått stressad. Som tur var så kom Roliga Emma ganska snart. Av med blöjan och på med en ny, det tog ett bra tag innan jag hade lugnat ner mig. Jag & Vilmer satt sedan och lekte fint & stilla med samma saker, men man får se upp för Vilmer han är snabb och tar alla saker jag har. Jag tröttnade lite då mamma sträckte fram sin klockan. Den ville jag verkligen ha så då var jag snabb. Men eftersom jag är en snäll kille så delade jag glatt med mig efter ett tag. Får se hur länge jag är så snäll.
Vi traskade hemåt och ni kan bara gissa vad jag gjorde?? Jo jag somnade gott och när jag sedan vaknade så var Roliga Emma & Min Bästis Vilmer borta. Där satt nu min farmor och kikade.
Vi gick upp och det var matdax igen. Jag fick smaka på mammas macka, visst jag har fått smakat på mormors macka innan men jag har inte fått hålla den själv. Det fick jag nu och mina fingrar blev gula och kletiga, in med dem i munnen och herre "Göta petter" vad det var smaskigt. Jag åt upp nästan hela mackan + en hel burk mat.
Efter en stund kom min faster på besök, det är sååå kul att se/träffa henne. Man får busa med faster. Efter ett tag kom även min pappa hem. Mamma fixade om min stol så att jag inte ramlar ur den när jag står upp.
Nu blev det dax för gröten och tror ni att jag åt den?? Japp det gjorde jag! Min mage är jätte hungrig nu!
Somnade sedan i farmors famn.
Nu vaknade jag till, var det redan morgon?? Konstigt för det var mörkt ute?? Mamma kom in och kikade på mig och frågade:
- sover inte då??
Mamma är väl för rolig, hon ser väl att jag är vaken, varför frågar hon???
Jag fick komma till den stora sängen, jag var pigg och busig. Mamma var trött och mindre busig!!
Efter ett tag somnade jag och mamma hade visst lagt tillbaka mig till min säng.
Hej hopp & Hejja Rumpsalvorna!!
Joel med den röda rumpan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0