Ja må han leva...jag må han leva..

Idag rinde telefonen hela tiden, de ville prata med mamma.... Vi hade ju lite brottom för vi väntade på mormor1 & mormor2. Vi skulle åka och handla present innan vi skulle åka och fira Morbror Stefan! Han fyller nämligen år!
Hela 25-År! Hipp Hipp Hurra Va Du e bra!! Grattis Morbror Stefan!
Tanterna kom och vi satte oss i Hippo & brummade iväg, det gick snabbt i affären och det var skönt. Idag var det strålade sol och det hade redan hunnit bli varmt ute. Jag hade på min min nya dress som jag hade fått ifrån mormor.
Roliga Ramsi var oxå hemma men han blev instängd i sovrummet när jag kom! Det bjöds på födelsdags frukost, jätte mysigt! Även jag fick smaka lite på paprika & skinka! *Mums* det var gott! Efter frukosten blev det dans till grekisk musik, jätte roligt, jag hoppade i fotöljen med morbror Stefan!
Efter en stund var mormor1 tvungen att åka, hon skulle jobba eftermiddag och började redan 13.15, hej då mormor vi ses en anna dag!
Vi andra åkte vidare till Backaplan, där käkades det glass, jag hade somnat. När jag sedan vakande upp så var jag på Bvc, jag skulle vägas & mätas. Jag hade varit där två veckor innan och då vägde jag 9150g och var 74cm lång. Den här gången hade jag gått upp till hela 9700g fast på längden hade det inte hänt så himla mycket utan jag var fortfarande 74cm lång. Min barnmorska Pernilla var imponerad av vikten! Jag fick en ny tid efter semester. Då var det 1-års kontrollen!!
Mamma, jag & Mormor2 gick tillbaka till Backaplan, vi skulle möta upp morbror2 Kent & min kusin Felicia! De var redan på plats när  vi kom fram. Vi hade inte ätit på hela dagen så vi gick och käkade mat. Jag bjöd Felicia på en majskrok men hon verkade inte fatta hur man skulle göra med den!!
Pappa mötte upp oss på Backaplan. Han gick med oss i lite affärer innan vi åkte hem!
När vi var hemma så stod Farmor, Faster & Söta Karina och väntade på oss. De hade med sig paket, skulle jag få dem?? Nepp de var visst till mamma. Hon & Morbror Stefan är ju födda på samma dag, när mamma fyllde 7 år så fick hon morbror Stefan i present. Det ni!
Mamma & pappa lämnade oss och åkte iväg. De skulle handla stor handla, handlar man stora saker då eller vaddå??
Kvällen avslutades med gröt för min del och mat till de andra!
Znipp Znapp Zlut på den här dagen!!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0