Lååång Rullning & Bad med min Bästis!!

Jag väckte mamma runt 07.00, vi gick upp och grejade lite. Mamma tyckte att det kändes så konstigt i hennes händer och armar, de hade liksom domnat bort. Mamma förstod snabbt att det var ifrån min nya sulky, det vibrerar ju så när hon kör mig i den.
Iallafall så knackade det på dörren, det var min bästis Vilmer & Roliga Emma som kom på besök så tidigt. Kul med morgon besök. Det blev gröt dax och sedan bestämde sig morzorna för att gå en promenad. Vi började våran rullning, vi hamnade nere vid Eriksberg. Det köptes fika inne på Coop och sedan bestämdes det att vi skulle slå läger nere vid bryggorna. Där blev vi sittade en stund. Det var jätte mysigt, mamma pratade om att jag skulle vara snäll och lugn, för hon hade ingen lust att bada idag. Jag fattade inte något som vanligt.
Efter fikat så forsatte vi rullningen/promenaden.
Nu stannade vi till på Backaplan. Morzan ville kika lite i affärerna. Roliga Emma köpte ett solskydd till Vilmer och han blev så cool med det på sin vagn. Nu började vi att bli hungriga igen. Mamma & Roliga Emma tog STORA och så långa steg de kunde nu när vi var på väg hem!
Väl hemma bjöds det på mat, jag fick käka själv och jag såg ut där efter. Mamma tyckte att ett bad skulle sitta fint! 
*Vips* så satt jag i min gröna ganska trånga badbalja! Pappa tyckte synd om Vilmer att inte han fick bada och föreslog att även han skulle bada.
*Vips* så satt han oxå i min badbalja. Nu passade jag på att visa hur man kan slå och stänka med armarna i vattnet så att det blir vatten i nästan hela bad rummet och även på mamma. Vilmer tyckte inte att det var så kul att få vatten på sig, det blev bara ett snabb bad för honom innan Roliga Emma tog upp honom. Jag fick komma upp strax efter.
Japp detta var min fredag, en mycket trevlig sådan. Tack Roliga Emma & Min Bästis Vilmer för idag!
Kram
Joel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv kompis!!!

Tur att ni finns annars hade dagarna blivit allt för tråkiga.



Puss på er!

2008-05-26 @ 20:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0