Mamma lämnade mig....

Redan klockan 9.30 kom mormor1 & mormor2 på besök. De skulle visst passa mig medans mamma skulle åka och klippa sig. Mamma sade hejdå och så lämnade hon mig! Mamma hade sagt till att jag skulle sova runt 10.00 tiden men jag ville annat. Varje gång mormor1 & mormor2 lade ner mig i sängen så låtsades jag att gråta. Jag fick komma upp efter en stund. Vi tog oss en promenad med min sulky, inte heller nu somnade jag!
När mamma kom hem så märkte jag ingen skillnad på hennes hår, jag hade fullt upp med att busa på golvet.
Mamma var jätte stressad, vi skulle möta upp Roliga Emma & min bästis Vilmer samt Meeri och barnen. Vi var sena och mamma var tvungen att fixa lite fika med sig! Som tur var så kunde mormor1 & mormor2 hjälpa mamma. De fick oxå följa med. Konstigt konstigt att mormor1 & mormor2 känner dem vi skulle träffa???
Jag somnade i bilen och inte vaknade jag när mamma lyfte över mig till vagnen, jag hade visst sovit en jätte lång stund innan jag kikade upp, mormor plockade upp mig eftersom mamma inte var i närheten när jag hade vaknat och varit ledsen. Mamma kom efter en stund, hon hade visst varit iväg med William och kikat på djuren.
Nu började vi alla tröttna på värmen, jag hade varit i skuggan hela tiden med tyckte ändå att det var varmt. Skönt att vi skulle åka. Det bestämdes att vi skulle åka och äta! Vi hamnade på Backaplan. Mamma föreslog att vi skulle handla med oss mat och tillaga den hemma, vilket vi gjorde. Skönt för då kunde jag vara på golvet och busa.
Vi åkte hem och det var skönt att få komma in. Efter en liten stund knackade det på dörren. Det var morfar som kom på besök, han hade visst vart på Biltema och kikat. Nu blev det ännu mera bus, jag fick öva mig på att resa upp mig och krypa/åla över saker. Lite hinderbana blev det oxå under bordet men jag lyckades allt ta mig ut.
Nu severades det spagetti & köttfärsås som mamma hade lagat, tur att hon hade lagat så mycket spagetti för morfar är världsmästare på att äta spagetti!!
Efter maten blev det glass & kaffe, även jag fick smaka lite på glassen. Den var ju så jätte god och det hade ju varit så varmt idag. Tror inte att mamma vill att jag skall äta glass för ofta så jag får passa på när jag väl får det!!
Morfar åkte hem först och sedan tanterna. Pappa kom inte hem alls idag, han skulle visst ut på stan och busa, undrar hur han mår i morgon??
Jag somnade nästan på en gång när mamma nattade mig!!
Värmen tar hårt på mig när det är så varmt!!
Svettiga & Varma Hälsningar till er alla där ute!!
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0