Promenad med Mormor2 & Utklädd till Prinsess Pippi!!

Måndagen blev det en låååång promenad, Mormor2 var ledig ifrån jobbet. Hon kom och hälsade på. Vi gick ut på en promenad, vi gick ända ner till Eriksberg & tillbaka. Och vet ni?? Mamma lyckades att tappa min Zixtensnuttetrasa. Mormor2 envisades om att vi skulle gå samma väg tillbaka och tur var väl det. Zixtensnuttetrasan låg på en liten gräs plätt nära där vi bor. Jag blev jätte glad att vi hittade den igen, fast jag tror att mamma blev gladare. Vi hade ju tidigare i veckan tappat bort Ztora Zixten i Ställdalen. Men där hade vi oxå en jätte tur. Gamle Mormor hade sett något konstigt igenom hennes köks fönster som låg på vägen. Hon gick då och frågade mamma om vi hade Ztora Zixten hos oss, det hade vi inte. Mamma sprang till vägen för att se om Ztora Zixten låg där. Det gjorde han, och det var tur att ingen hade kört på honom med bilen.
Hoppas nu att det är zlut på allt tappande.
Vi hade gått nästan 12 kilometer den här måndagen, jag rullade..hahaha.
Snabbt upp till lägenheten och i med mat i min magen, blev sedan nerpackad i min räklåda (tur att jag fortfarande kan åka i den). Vi skulle till Tuve för att hälsa på mina kusiner Nathalie & Felicia. Mormor2 stannade för att handla med sig fika. Det blev glass. *mums*
Vi kom dit men Nathalie var spårlöst borta, såg inte henne någonstands. Vart var hon?? Hon gömde sig för oss, mamma hittade henne. Felicia är så söt, jag försökte att mya lite med henne, men hon verkade bara bry sig om min skjorta. Efter det så busade jag lite med Nathalie. Nu kan jag följa efter henne var hon än går. Jag fick även prova Pippi peruken och en prinsess klänning (bildbevis finns här: www.nattisfelicia.blogg.se  ) Kan inte säga att jag passade så bra i varken peruken eller klänningen!!
Ha ha Vad tycker ni??
Mormor2 körde hem oss, pappa hade åkt och handlat men kom hem starx efter oss. Jag fick vara uppe en stund, jag & mamma kollade på det bästa Fotbolls laget nämligen IFK GÖTEBORG. Det gick visst inte så bra för dem, det gul/svarta laget vann.....attans oxå!
Jag somande tillslut!!
ZZZzzzznark
Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0