Full Rulle Hela Tiden!!

Det är att göra hela tiden!
Mamam verkar ha fullt upp med allt......
Men vad har jag nu hunnit med den sista tiden...får tänka lite...??? *hmmm*

Kan berätta en rolig sak som mamma skrattade så himla mycket åt  (ha ha ha ha lät det)...och pappa oxå..
En dag fick jag för mig att hälsa på när mamma stod i duschen, ville bara komma in och säga hej. Jag tog med mig min napp + traz Zixten och traskade rätt in. Där stod jag med alla kläder på + moccasinerna mitt i dusch strålen. Mamma såg först arg ut sedan skrattade hon en massa och ropade efter pappa.

Jag har hjälp mamma att packa ner lite grejer i en papperslåda, ena köks skåpet blev tomt, där lekte jag ganska länge en dag, jag kröp in och ut för att hämta/slänga in/ut olika saker. Efter skåpleken så somnade jag. Mamma hade då hört Katten Lasse Mjaua någonstands. Ha Ha ha, jag hade lyckats att stänga in honom i skåpet!

Jag och Mamma + Kent & tjejerna har varit och hälsat på Morbror Stefan. Vi tog oss en lång promenad, jag somnade på vägen och sedan vaknade jag upp i Morbror Stefans hall. Då höll tjejerna på att busa för fullt. Felicia är såå himla rolig, det kliar i hennes mun, hon "gnager" på allt hon kommer åt, vet inte hur många varv hon hann med runt Stefans & Jasmiiinas vardagsrums bord. Innan vi gick därifrån så försökte hon "gnaga" på väggen. Ha ha ha Det såg så roligt ut. Men jag vet hur det kliar så jag förstår henne, det gäller att hitta något som kliar skönt i munnen.

Appropå det! Jag har fått en kanon bra sak som kliar mig i munnen. Nämligen en El-tandborste! 39 kr i Ullared. Jag blir så himla glad när mamma säger att jag skall borsta tänderna, jag gör ifrån mig ett speciellt glatt läte när jag får den i min hand. Och jag kan sätta igång tandborsten alldeles själv och stänga av den oxå. Fast jag blir jätte arg när mamma säger att jag är klar, vaddå räcker det verkligen med 10 min....kan man inte få borsta tänderna hela dagarna??

Faster har varit snäll och snurrat runt med mig och mamma på Backaplan, mamma & pappa letar ju efter tapeter, vi var en sväng på Toy's oxå. Där är det sååå himla roligt, och det roligaste är när mamma släpper lös mig där inne, då jag kan springa så mycket jag orkar och pilla "lite grann" på lite av varje.

Jag & Mina Kusiner + Mamma & Annika har oxå varit där. Jag jagade Nattis runt och runt och runt. Hon var för snabb för mig, jag hann aldrig i kapp henne. Felicia hinner jag ikapp, när jag gör det så stannar jag till och kramar henne, ibland får hon en puss oxå, Jo föresten. Jag fick en puss av en annan tjej som var där! Mamma säger att jag är en riktig tjej tjusare....vad nu det är...

Måste även berätta att jag har fått en riktig mobil telefon...nästan. Det var en dag när vi besökte Köpcentrat Bäckebo, jag smet in på Telenors butik, väl inne var jag på mitt bästa humör och var så trevlig som bara jag kan. Det gick visst hem för de tre unga killarna som stod där inne gav mig en mobil telefon. Mamma säger att det är en sån som de har i skylt fönsterna. Jag blev så stolt iallafall och vet inte hur många gånger jag sade "tack, tack tack" och försökte att bocka fast det blev som tjejerna gör. Jag neg istället.

Morbror2 Kent har passt mig, mamma & Annika smet iväg.De skulle visst på bio. Mamma & Annika tycket att det såg sååå roligt ut när vi brummade iväg i Hippon. Kent & alla ungar i lilla Hippo. Fast mamma tyckte det såg ännu roligare ut när Kent kom tillbaka med oss, Alla vi ungar hade "slocknat" & Nattis satt dubbel vik i baksätet.

10-års kalas har jag oxå hunnit med att gå på. Det var Pappas & Fasters Kusin som fyllde år.

Jag har lärt mig att snurra runt och jag hänger med när mamma sjunger små grodorna ( ej öron kan jag bäst).

Jagar Barbro gör jag fortfarande, men jag får ju inte tag i henne. Jag säger babooo baaboo baaboo, alla djur heter baaboo

Vad har jag gjort mera dååå...hjälp mig att minnas......


Snart skall vi flytta, det skall bli så roligt. Mamma längtar sååå tills hon får STOR STÄDA...


Kram kram


Kommentarer
Postat av: Louise

tack sötnos! Hehe hörde om din duschtur idag när jag va hos din farmor och faster! Busunge =P

2008-11-05 @ 22:28:57
URL: http://louiseschyberg.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Vart skall ni flytta?

2008-11-06 @ 05:49:29
URL: http://evalena.blogg.se/
Postat av: Joel!

Vi skall flytta till ett ställe som heter Backatorp, det ligger inte så långt ifrån farmor & Faster!

Hoppas att allt e bra!

Kram

2008-11-06 @ 22:56:26
URL: http://joelbjerlemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0