6-månaders besiktningen!

Mormor knackade på dörren redan vid 10.00, själv låg jag i sängen å snackade med mina polare (clownerna över sängen). Jag hade ett djup samtal med dem om min kommande 6-månaders kontroll på Bvc.
Skulle mamma & pappa åter igen få bakläxa för min skalle och min hud?
Jag blev nerpackad i min vagn, mamma hade bestämt sig för att ta en promenad och nu började det att rulla så skönt, självklart somnade jag.
Nu vaknade jag upp av att mamma tog av mig kläderna, jag som sov så skönt!
Jag blev inburen i det vanliga rummet, den här gången var det inte bara min vanliga barnmorska där utan det satt även en tant vid datan, vem var hon?
Naken som jag blev så dumpade mamma mig på vågen, den visade 7920g, inte dåligt tyckte barnmorskan med tanke på blåsorna i munnen och magsjukan två och en halv vecka sedan!
En centimeter hade jag växt och nu är jag hela 68cm lång, skallen hade växt knappt en cm.
Kontrollen gick jätte bra tills den "andra" tanten (läkaren) skulle kika på mina höftleder. Varje gång "tanten" tog tag om mina ben så sträckte & spännde jag dem så hårt jag kunde. De lurade mig och lade mig på mage för att kika på lite andra saker, och självklart passade jag på att kissa. Nu hade jag hela magen full med kiss, jippi, mamma badade mig lite snabbt i handfatet!
Jag blev åter igen ner lagd på "undersökningsbordet" den här gången orkade jag inte kämpa så hårt och tänkte "hon får väl testa".
Tanten blev jätte glad att hon äntligen lyckades böja på mina ben för nu kunde hon undersöka mina höftleder ordentligt! "Gud va stark han är sade hon till mamma & mormor.
Huvud formen var bra och mamma fick beröm för ett bra jobb! Även huden var jätte fin, len och inte alls torr!

Skönt, jag gick igenom besiktningen!

Jag blev åter igen nedstoppad i vagnen för att rulla vidare till Backaplan. Mamma & Mormor var hungriga och sugna på att kika i de olika affärerna!

Det tog inte många minutrar innan jag somande igen.

Efter ett tag vaknade jag upp och äntligen var vi på väg hem igen. Pappa kom hem i samma veva & starx därpå knackade mormor 2 på dörren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0