Jätte varmt & Den där "Skogen" igen!!

Idag träffade vi Sanna & Linus. Vi skulle till slottskogen!!
På väg in till stan "pratade" jag med en farbror på bussen, det var hur mycket folk som helst. Var alla lediga??
Väl framme inne i stan så klev vi på spårvagnen som skulle ta oss till den där "skogen". Vi kom fram och gick av, nu började våran klättring upp för de branta och svettiga backarna. Mamma var trött i benen, jag var hur pigg som helst. Vi började med ett besök inne på barnens Zoo, där var det kul. Jag klappade på en svart hårig gris, han såg ganska rolig ut, sen tittade vi på tuppen och hönorna, försökte att prata med dem, men fick inget svar. Vi gick vidare och nu var det en massa getter, de hade fått bebisar och mamma tyckte att de var sååå himla söta. Mamma satte ner mig i gruset för hon ville ta kort på mig. Där ni, en massa kul, lite hö och en massa små små stenar, grus säger mamma att det heter. Jag tänkte smaka lite men jag hann inte för mamma var snabb som blixten och tog upp mig och tog bort gruset ifrån mina händer. Ok sa mamma, lite skit rensar magen men detta var lite väl hårdsmällt. Det blev inget mer sittande för mig. Nu var vi hungriga så det blev  fika paus i det härliga solskenet. Jag fick min mat och mamma mumsade på sin.
Efter det blev jag sååå himla trött, passade på att ta mig en tupplur. Mamma och de andra hade visst kikat på sälarna & pingvinerna, jag sov som en stock. Nu var det fika paus igen, jag sov fortfarande. Först när vi skulle gå därifrån så vaknade jag, mamma bytte min blöja medans jag låg på en bänk, och det blev en liten olycka där. Det fattar väl morzan att om det blåser och blir lite kallt på min lilla .... så kan jag inte hålla mig och då kommer det en massa kiss. Jag fick på mig ett par nya byxor och sedan gick vi vidare.
Vi mellan landade på en annan bänk för jag skulle få lite käk i kistan! Det blev en liten stund i bärselen, men mamma har börjat att klaga på att jag börjar att bli lite för tung för att hänga i den. 
Vi tog spårvagnen hem, hoppade av vid Rambergsvallen och avslutatde dagen med den sista stigningen över berget. Mamma var helt genom svett när vi kom hem!
Väl hemma blev det käk igen, starx där på kom min älskade pappa hem! Bus Bus och mera Bus. Sedan blev det gröt. Jag var lite ledsen innan jag skulle somna, men när mamma började att ge mig fotmassage så slocknade jag på studs, mamma blev sååå förvånad över hur snabbt jag somnade så hon var tvungen att kika om jag verkligen sov, och det gjorde jag!
I morgon skall jag träffa Rolia Emma + Min Bästis Vilmer, vi skall sedan vidare till Meeri, Cecilia & William. Det skall bli kul för det var ett tag sedan!!
God natt!!
ZZzzznark  Joel

Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: Majskrokarna köpte vi på ICA Maxi på Allum. Dom stog bland chipsen. Stor genomskinlig påse. Dom säljer det även på Hemköp har jag sett, fast i blåa, mindre påsar och mycket dyrare.

2008-05-01 @ 11:17:25
URL: http://fialuringens.blogg.se
Postat av: Nancy

Hehe :) varsågod Joel!
Jag tycker bara att det är roligt. :)

2008-05-01 @ 15:11:24
URL: http://giveitall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0