Besök av mormor, och besök på Bvc!

Det knackade på dörren, vem var det som knackade klockan 10.00 på tisdags morgon?? Inte kunde det vara mormor?? Mammas tvätttid skulle ju börja klockan 12.00 och mormor skulle ju vila sig efter en hel helg med arbete.
Det var mormor som kom, jihhaa. Satt i min säng och mös när hon kom, jag skulle ta mig min 10.00 till 11.30 tupplur.
Efter det att jag hade sovit så blev det mat, bus och mys med mormor, mamma sprang upp och ner i tvättstugan, undrar vad hon gör där nere??
Jo måste tillägga att min andra tand har dykt upp, här går det undan, inte undrar på att det kliar och värker i min mun, kan inte mamma fatta det??
Idag skulle jag till bvc, innan blev det mat för mamma & mormor. Även jag fick smaka lite, fast jag fick bara ris & majs + mina torra smörgårs kex. Thai gubben stannade till pratade med mig, jag fattade inte alls vad han sa, mamma sa att han pratade något som heter engelska.
Nu hade klockan runnit iväg, snabbt som attans fick jag på mig kläderna, nu skulle vi till bvc, den som vi missade sist. Väl framme så slet mamma av mig kläderna igen, min tant som har hand om mig på barnavårdscentralen satt bara och babbla om olyckor dit och olyckor dit. Kanske var det bra saker som hon sa, inte vet jag?? Mamma verkade tycka att det var bra och intressanta saker som kom upp. Mormor höll med!
Nu hamande jag uppe på den där konsiga saken som ser ut som en lång tallrik, mamma säger att det är en våg, den kan mäta hur mycket mat jag äter. Den visade 8560, jag hade inte gått upp så mycket sen sist men jag låg bra på kurvan ändå! På längden hade jag skjutit iväg, kanske blir jag längre än pappa?? 73 hela cm lång har jag blivit. En riktig STOR kille nu säger mamma!!
Vi gick till bilen, brrrum brrrum säger den. Färden bar iväg hemåt, och kan ni gissa??? Min pappa var hemma, fast han var lite sjuk så jag träffade honom inte så mycket den här dagen. Och vet ni en sak till?? Min morfar kom och hälsade på oxå!! Han skulle visst hämta hem mormor. Det blev lite bus & mys med morfar innan gröten serverades.
Så här såg min tisdag ut!!
*Vink* Vink*
Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0