Haga, Villervalla & Bästa Börjes bilverkstad!

Mormor2 kom på besök redan på förmiddagen, jag var vaken och satt på golvet och borstade min tand. Gröten var redan på väg ner i tarmen.
Runt 10.00 tiden blev jag sååå himla trött, passade på att ta mig en tupplur. När jag sedan vaknade så luktade det så himla gott här hemma, mamma & mormor2 hade städat, mormor2 gick före med den där röda, flaxande surrande saken som suger upp allt som kommer i dess väg. Efter kom mamma med den långa pinnen som har det där blöta gott luktande trasslet på sig!!
Jag fick Fisk och potatis till lunch, efter det så sa mormor2 att hela ungen luktade fisk, vad är det för fel med det då??? Fattar ingenting...
Vi åkte in till något ställe i stan som heter "Haga" mamma vill köpa något i en affär, den heter visst Villervalla och har en massa konstiga och roliga kläder. Tröttnade och gav ut en lejonskrik, mamma fick betala  för att komma snabbt ut ur affären.
Vi gick vidare och mamma slank in i den där Gröna affären, en ny rump salva handlade hon till mig!! Nu skulle vi åka och hämta mormor2s bil, den hade visst varit hos bildoktorn. Den var nytvättad, inte alla bildoktorer som lämnar  tillbaka bilen nytvättad. Hejja BBB=Bästa Börjes Bilverkstad!! Mammas & Mormor2s magar kurrade, de fick åka och fylla upp dem igen, det blev även ett besök på Backaplan! Mamma fick "hjärnsläpp" och köpte en "ÖIS" body till mig!! Även mormor2 var snäll och köpte kläder till mig! Coola brallor där kalsongerna syns och en fräck grön kortärmad skjorta som jag skall ha till sommaren, vad det nu är???
Nu började oxå min mage att kurra, som tur var så hade morzan med sig kex till mig. Det mättade det värsta hungern och kurrandet hölls sig borta tills vi kom hem.
Jag fick fisk igen och efteråt bjöds det på god efterrätt, *mums* vad det har blivit gott med mat helt plötsligt!! Nu luktade jag fisk igen...haha. Och pappa som älskar fisk!!
Jag hann att leka lite på golvet innan det var läggdax. Pappa skulle iväg och kika på fotboll, Öis spelade, de hade visst förlorat hörde jag sen, det var ju synd.....

Joel Boel

Kommentarer
Postat av: Ekström

Shit va besviken jag är på din mamma nu... !!! men roligt att du haft en bra dag killen! ;)

2008-04-14 @ 22:21:20
URL: http://emmoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0