Min helg hos Faster & Farmor.

I Fredags så dumpade ju min Mamma och Pappa mig hos Faster, och som jag skrev i förra inlägget, så blev jag jätte glad att träffa henne, och hon blev såklart glad att träffa mig, efter att vi sagt hejdå till Mamma och Pappa så blev det först lite bus på golvet, innan faster för FÖRSTA gången skulle byta blöja på mig, de ni.. det va inte illa de!
Jag tänkte att jag får vara extra snäll emot faster nu när hon skulle byta, så jag låg *tro det eller ej* heeelt stilla hela tiden och kollade på henne med mina stora blåa ögon! =)
Efter en stund så kom även Farmor hem, hon hade varit och hämtat sin bil hemma hos mig... jag blev på klädd för att gå ner till Fasters Farmor och hälsa på en norsk tant, jag fattade inte så mycket av vad hon sa, för hon pratade på nått konstigt språk.. men hon va snäll! Efter ett tag så blev jag sååå trött så jag höll på att somna, så farmor fick fort som bara den på mig kläder så att vi skulle hinna hem och äta gröt innan jag somnade, men när jag väl kom hem till farmor så blev jag så glad att faster va där så jag blev jätte pigg och busade som bara den på golvet.. och jag fick såklart min älskade gröt =D Efter att jag ätit så trodde faster och farmor att jag skulle somna eftersom att jag va så trött för bara några minuter sen, men icke sa nicke, jag va ju hur pigg som helst och ville absolut inte somna.. dom skulle ju kolla på tv och det ville ju jag med såklart. Både faster och farmor försökte få mig att somna, min faster gick t.om in och la sig med mig i hennes stora säng och hon sjung för mig! =) Det trodde jag aldrig att jag skulle få höra, hon tycker nämnligen inte om att sjunga, men vem kan motstå att sjunga för lilla söta mig! =) men inte somna jag inte, utan jag låg snällt och lyssnade på faster! Faster gav upp och farmor tog över och efter ett litet tag så somnade jag så gott i farmors famn, jag fick sova i fasters gamla rese-säng, den va jätte go och mjuk!
Jag sov jätte gott tills jag drömde nån konstig dröm, så jag vakande upp och började gråta som bara den, och jag började hosta jättte jätte jätte mycket! Även faster vaknade och försökte trösta mig, men jag bara grät å grät å grät, jag hade ju jätte ont i min mun oxå... farmor tror att jag håller på att få flera tänder, efter lite mer än 1 timma så somnade jag så gott igen, och sov fram till halv 7, då vaknade jag igen, men både faster å farmor sov fortfarande så jag och Zixten låg och pratade en stund, men faster hade tydligen vaknat så hon kom in och kikade på mig, hon såg hur trött ut som helst!! Förlåt Faster att jag höll dig vaken halva natten! =) Faster gick och la sig igen och farmor gick upp med mig, för jag hade bajsat =P sen låg jag och busade med farmor på golvet, sen äääääääntligen vid 8 fick jag gröt!!! och den mumsade jag i mig! sen blev de ännu mera bus, fram tills att jag tog mig en power nap =P efter ett tag så började de pipa massa i farmos hus, det va tydligen telefonen som ringde, pappa ringde å väckte mig! sen kunde jag inte somna om, så jag fick krypa ner en stund hos Faster, vi tyckte att det va dags för henne att vakna så att jag skulle få komma ut på promenad! Innan promenaden så fick jag mat av faster! =D
Och precis när vi skulle gå så ringde det på dörren, vem va de nu då som kom, jo det va MAMMA och PAPPA.
Strax innan vi gick så kom Söta Karina som skulle gå med på promenaden, vi gick till torget för mamma bad faster att köpa lite olika mat burkar till mig! Jag va huuur trött som helst men jag somnade inte, ville ju inte missa nått på vägen! =) När vi va påväg ifrån affären så blev jag trött av att sitta stilla i vagnen, så Söta Karina fick bära mig en stund, vi gick en bit till också träffade vi på Fasters arbetskamrat! Hon hade en stor söt hund! =) När vi skulle gå igen, så satte faster ner mig i vagnen och jag somnade direkt! nu orkade jag inte vara vaken mera!
Efter ca 1 timma så vaknade jag av att vi va hemma hos farmor igen, där det blev mat tajm för både mig och alla dom andra! =) sen åkte jag med mamma och pappa  hem och myste framför tv:n hela kvällen.

Nu orkar jag inte skriva mera om min helg, blev alldeless för trött i fingrarna!
Tack och Hej!


Kommentarer
Postat av: Mamma!

Kul att höra om din helg med Farmor & Faster!
Tänk att Faster var så duktig å bytte blöja på dig!!
Den 10:e Maj skall du sova över där igen för då skall mamma & pappa på Party!!
Puss på dig min älskade son!!

2008-04-27 @ 22:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0