Soliga Söndag = Glass & Slottskogen igen....

Vakande och fick komma till den STORA sängen! Efter gröten fick jag ligga och mysa med pappa & Katten Lasse!
Vad skulle mamma & pappa hitta på idag då??
Jag spang runt en sväng i min gåstol, hängde med morzan i köket. Måste bara berätta att jag tycker att det är såååå himla intressant med katt maten, det är det ända som jag stirrar på när jag är där!! Tror att mamma har blid bevis på det!
Morfar ringde när mamma höll på att göra mat till mig, de skulle komma och hälsa på. *jippi*
De kom och som tur var så hade mamma gjort så mycket mat att det räckte till dem oxå! Mormor gav mig mat och det severades potatismos, morötter, broccoli och korv. Det var gott och pappa satt och var orolig att jag skulle få för mycket mat. Tror att han är rädd att jag skall bli mindre smal.
I med maten i magen och på med ytterkläderna! In i bilen och nu skulle det käkas glass. Vi hamnade i Torslanda på triumf glass kiosken, alla åt glass utan jag! Fast jag brydde mig inte. Nu skulle vi vidare till den där "Slottskogen" igen! Mina Kusiner, Annika, Kent & mormor2 var visst där. Stefan & Söta Jasmiina skulle oxå möta upp oss där!.
Det var långa branta backar, tror mormor1 blev lite trött i benen av backarna, jag tyckte inte att det var jobbigt för jag satt i min kärra, eller jag sov rättare sagt.
Jag vakande upp av att pappa ropade mitt namn! Mamma slet upp mig nästan på en gång, jag hann knappt att vakna. Väl vaken så såg jag alla de välbekanta ansiktena. Jag & Felicia satt mitt på ett av borden och kikade.
Vi fördrev en stund där i lekparken men tiden på mormors2 bil började att gå ut. Vi fick röra på oss!!
Mormor1 dumpade oss, momor2 ville inte åka själv. Morfar fick åka med oss själv och under hela färden hem så busade morfar med mig!!
Vi vinkade hejdå och jag blev helt till mig när morfars bil började rulla, det är sååå himla roligt med bilar, fast jag tycker bäst om bussen. Den blir jag verkligen helt vild av när den kommer.
Mamma, Pappa & jag gick upp! Mat skulle jag få igen. Efter det blev det bus och sedan var det dax för gröt & läggdax!!
Man blir trött av all frisk luft när man är ute!!
Soliga Söndags Hälsningar!!
Joel
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0