Vet ni vad som har hänt den senaste tiden??

Nepp, det kan ni inte göra för jag har inte bloggat på jätte länge!

Min söndag var jätte seg, klockan skulle man visst vrida fram en hel timme varför vet jag inte.
Morfar kom förbi en sväng på förmiddagen, jag har inte träffat honom på en hel vecka! Jag vill att min morfar går till en doktor så doktorn får titta på hans öra, det ser inte ut som ett öra brukar. (Gå genast till doktorn morfar). Morfar åkte vidare till Backaplan.
Pappa höll på att tvätta och packa, han skulle vara borta en natt till. Efter ett tag kom min Faster på besök, det var jätte kul att få träffa henne, jag visade henne att jag kan sitta alldeles själv. Hon lärde mig hur man skall sparka fotboll.
Efter ett tag till så kom även min morbror Stefan på besök, han åkte på en svart konstig sak med två ögon, den lät väldigt högt och otäckt oxå. På huvudet hade Stefan en stor jätte klump, rösten kände jag igen men inte utseendet. Han fick ta av sig klumpen och *vips* så var Morbror framme!! Han såg glad ut!
Han stannade en stund och när han sedan åkte iväg på den där svarta saken, eller Motor cykel som han säger att det heter så stod jag på fönster brädan i sovrummet (Faster höll mig) och kikade! brrrruuummm brrrrruuuummm lät det...
Znipp znapp zlut och det var den söndagen oxå zlut!

Nu var det måndag och en ny härlig vecka, idag kom farmor på besök redan klockan 07.30, mamma skulle hjälpa henne med hennes bil. Jag fick stanna hemma med farmor och mamma åkte iväg. Det blev mycket mys, sedan när mamma kom hem så var det vilo paus för mig, när jag sedan hade fått min skönhets sömn så var det dax för käk, och jag måste säga att det fortfarande går trögt, bläää för mat & *Jippi Hurra* för gröt!
Senare på dagen dök även mormor1 & mormor2 upp. Morzan skulle visst renovera dem lite. Mamma & mormor åkte iväg för att handla lite, jag fick vara hemma med mormor2. Även nu blev jag lite trött och tog mig en tupplur. När jag sedan vaknade så ser jag att det står en pytte liten människa och kikar på mig, jag bli lite rädd för mamma brukar ju vara där när jag vaknar. Jag börjar att gråta, men mormor2 kommer och tröstar mig. När tårarna försvunnit så ser jag ju att det bara är Nathalie som är på besök. Kent är oxå med! (jag som trodde att Påsk-kärringen var tillbaka).  Dagen innehåller mycket bus, jag jagar Natahlie med min gåstol och hon blir även påkörd det blir en massa rull på golvet. Dagen avslutas med att jag ligger naken på golvet och kissar ner hela min mage, får snabb bada i handfaten och sedan är det dax för pjamasen.

Tisdagen börjar klockan 06.30, mamma går upp starx innan mig, det blir min tur inne på toan och *vips* så är gröten nere i magen och jag är fullt påklädd, jag hamnar på golvet för mamma skall bara göra det sista....jag passar nu på att "göra nr 2". Mamma ser lite sressad ut, hon byter min blöja och trycker ner mig i min "räklåda"
Vi är på väg för att hämta upp farmor vi skall vidare till Sjukhuset, idag skall "de" göra en blåsrönktgen på mig.
Vi kommer dit och alla mina kläder åker av mig, främmande människor som är jätte snälla och trevliga  börjar att tvätta min lilla snopp, de sprutar in en genomskinlig vätska i snorren, jag börjar att tappa känseln. Nu tar de fram en lååång slang som de säger att de skall föra upp och in i min urinblåsa, det känns lite grann, jag får sockervatten på nappen av farmor. Mamma står och håller i mig och pratar lugnt samtidigt som hon strycker mig på huvudet, det känns skönt. Jag måste ligga stilla så att inte bilderna skall bli suddiga.
Nu kommer det en stor rund konstig apparat över min mage, den skall ta kort på min insida, min urinblåsa, urinvägarna och mitt urinrör. Ena tantern står och låter som en bil under hela undersökningen och den andra står och håller i min snopp. Allt går jätte bra & jag får beröm för att jag hade varit så duktig.
Vi fick även träffa en doktor, när han kom i ni rummet så försökte jag att stirra ut honom, men jag blev så himla trött så jag somande. Han hade iallafall berättat att det som han kunde se nu såg bra ut, han skulle kika mera noggrant på bilderna och sedan återkomma med ett skriftligt besked om ett par dagar, han tyckte att vi skulle vänta med den där otäcka gammaundersökningen ett par månader. Till dess så skulle jag få genom gå en ytterligare vanlig röntgen, den är det ju inte otäck.
Mamma väckte mig, hon hade en sån där äcklig spruta i handen, den som smakar skit, hon tvingade i mig den men jag är smart och det kom mer utanför än i munnen. Yes, jag har lyckats att vinna över mamma, trodde jag. Hon hade fixat så att det kom en tant med nytt äckligt, nu gav tanten mig det äckliga, nu kunde jag inte med att vara krånglig. Det var visst i förebyggande syfte så att jag inte skulle drabbas av en ny urinvägsinfektion eftersom de hade satt en slang i min snopp.
Äntligen fick vi lämna sjukhuset!
Vi åkte hem och åt innan vi åkte vidare till Backaplan, jag fick lite saker för att jag hade varit så himla duktig, Och vet ni en sak till! Jag fick en STOR Zixten idag, man kunde visst tvätta den här i tvättmaskinen, varför man nu skall göra det??
Dagen avslutades jätte bra med att pappa kom hem, han gav mig gröt och sedan blev det en massa mys innan jag började att bli trött.

I morgon skall jag träffa mina vänner Vilmer & Cecilia, det skall bli skoj!
Hej så länge och hoppas att den där gula, varma saken skiner lite skönt i morgon som den har gjort idag!

Godnatt Zixten och alla andra där ute!
Joel

Kommentarer
Postat av: N&F

hej Joel!

Vad duktig du vart.Hoppas vi ses snart igen

puss o kram från tjejjerna i tuve

2008-04-02 @ 08:21:28
Postat av: Annika

Tittade nyss i Nattis bok,hon satt oxå när hon va nästan på pricken 7månader själv.duktigt

kram

2008-04-02 @ 10:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0