Jag har blåsor i halsen....

Jag har varit hos farbror doktorn igen, jag hade blåsor i halsen. Inte undrar på att det gör så himla ont. Jag går omkring med munnen öppen hela tiden, dregglet bara forsar ut. Där i mellan får jag så himla ont att jag bara skriker allt vad jag kan rak ut, ingen kan varken prata eller få kontakt med mig när jag får så ont. Jo att visa mig Barbro fungerar.
Farmor & Faster var snälla och följde med mamma & mig till doktorn. Väl inne så piggnade jag till. Är det inte konstigt...varje gång man åker till doktorn så blir man alltid friskare på vägen dit eller väl framme.
Väl hos Doktorn så höll mamma fast mig så hårt hon bara kunde, det kikades i mina öron och i min hals. Lyssnades på mitt lilla hjärta och mina stora starka lungor. Det värsta var när det skulle in och vevas med en tops i halsen på mig. Det var inte kul, tur att det gick så snabbt. Mamma säger att det måste göras och det är inte för att vara elak.
Vi fick vänta en stund sedan sa doktorn att jag hade ett förkylningsvirus i halsen, vi åkte till Apoteket och sedan köptes det glass. Det fick jag sedan till kvällsmat för gröten gjorde så ont i min hals, jag gallskrek så fort gröten kom ner i halsen, klump mamma hällde bubbelvatten i halsen på mig, fast det blev ganska bra ändå för gröten hoppade snabbt ut ur min mun. Pappa kom med en jätte bra idee. Jag fick glass till kvällsmat, det känndes skönt när det blev kallt i halsen. Efter det var mamma tvungen att duscha av mig allt dreggel som jag hade dregglat under dagen.
Mamma & Pappa nattade mig tillsammans, det är så himla mysigt när de gör det.
Kram & Godnatt


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter inget roligt. Det är tydligen nått som går nu. Krya på dig gubben.

Kram

2008-10-21 @ 05:57:21
URL: http://www.evalena.blogg.
Postat av: Joel

Jasså det e flera som har det??

Hoppas att du & dina nära mår bra!!

Tack för omtanken!

Joel

2008-10-21 @ 09:09:52
Postat av: Junitjej [Vinn en anteckningsbok!]

Vilken snygg blogg du har!

2008-10-21 @ 17:58:07
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Nancy

Taack :) Krya på dig joel, kramar!

2008-10-21 @ 22:34:42
URL: http://giveitall.blogg.se/
Postat av: Fisen

Krya på dej Joel.De låter som jag smittat dej:(men som tur går de snabbt över.Nu e jag redan pigg och äter som en häst.Hoppas vi kan ses snart när du blir frisk.



kram kram

2008-10-22 @ 09:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0