Lite nyare nyheter...

I söndags så hälsade jag på både hos min farfar + Monica & farmor + faster. Vi fick mat hos Farfar & Monica, vi satt ute i det härliga höst vädret och åt. Jag busade med farfar i det gröna och sköna. Efter maten gick vi in för att äta efterrätt inomhus. Jag fick kika på "Fisken Billy" jag tycker att den är lite läskig, en sjungande fisk som vänder sig framåt och öppnar munnen medans den sjunger, mamma och de andra bara skrattade. De verkade tycka att den var rolig, jag tyckte att den var mindre rolig. Men jag hoppas att jag kan träffa honom igen och kanske våga klappa honom. "Fisken Billy" kanske lite rolig ändå.... Sen blev det bus på golvet med en gammal mjölk hink med lock, den var verkligen jätte rolig, man kunde ta av och sätta på locket.
Vi åkte därifrån och jag vinkade lite försiktigt, jag somnade och när jag sedan vaknade så befann jag mig i farmors famn?? Hur hamnade jag här?? Jag blev iallafall glad och började genast att berätta om lite ditt & datt.
Mamma & pappa säger hela tiden att jag är sååå snäll, jag får flänga runt hit och dit och träffa en massa människor utan att protestera en ända gång. Väl inne och avklädd hos farmor så visade jag mig ifrån min bästa sida. Tyvärr var inte Faster hemma så jag kunde inte busa med henne. Jag fick mat & senare gröt. Jag äter det mesta, jag verkligen älskar mat. Klockan började att bli läggdax och vi åkte hemåt.
Dagen därpå ville inte mamma vara hemma så vi åkte hem till mormor, hon hade jobbat hela helgen men nu när det var måndag så var hon äntligen ledig. Vi åkte ner till Torget för att äta mat, mormor passade även på att testa utomhus gymmet, det såg sååå himla roligt ut, jag skrattade högt. Även mamma testade. Vi handlade lite + att jag fick en ny vinter jacka utan mormor. Mamma säger att jag blev såå Cool i den. Vad betyder cool egentligen??
Sedan åkte vi hem till mormor & morfar igen, jag somande i bilen och mamma somnade senare på soffan. Pappa ringde och väckte oss. Gud va det var skönt att få sova en stund, tror även att mamma tyckte det. När jag hade blivit upp plockad ifrån min säng och satt och mös med mamma så kom morfar hem, jag ville till honom på en gång, det är bara att sträcka upp armarna och se så gullig ut man bara kan så får man komma upp. Även mormor2 kom på besök, det blev bus på golvet och mormor visade mig hur man kan använda kastrullerna och lockena på allra bästa tänkbara sätt. Det blev en massa buller och bång!
Nu var det dax för hemfärd, jag ville ju träffa pappa innan jag skulle gå och lägga mig. Väl hemma blev det gröt och lite tittade på Frölunda Hockey, de var ju jätte kassa, jag stämplade ut, mamma & pappa fick kolla färdigt på matchen utan mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0