Mindre bra på att blogga just nu!!!

Ja, precis som ni läste på överskriften så är jag mindre bra på att blogga just nu. Intresset är inte lika starkt längre och tiden räcker inte till tycker jag.
Men vad har jag gjort den sista tiden då??
Låt mig se.....
Jag har varit och hälsat på mammas mormor & morfar. Pappa har jobbat i Örebro så mamma & jag passade då på att hälsa på hos Inga-Stina & Börje. Jag är så snäll hela tiden, mamma & pappa säger att de har tur....vad menar de med det?? Iallafall så gick bilresen dit upp kanon bra, när det började bli lite tråkigt så fick jag ett päron att gnaga på. Det är så himla kul att äta själv. Väl framme så kände jag igen dem nästan på en gång, jag sträckte upp mina två armar imot Mammas morfar för jag ville ju komma upp och hälsa på honom.
Ena dagen åkte vi till en stad som heter Borlänge, vi kikade inne på ett ställe som kallas Kupolen. Andra dagen var vi och hälsade på en tant & en farbror. Jag satt snällt på deras köks soffa och mumsade på mina kex. Jag busar med gamle morfar, han är så rolig, helt plötsligt när vi åkte i hans bil så fäller han upp paraplyet där i baksätet där vi sitter, sedan borstar han sitt vita hår med bilens borste....Mamma kör gamle morfar bil och gamle mormor sitter fram med mamma.
Det fanns gungar där oxå, det e kul att gunga fast det var allt lite kallt. Mitt ena öga rinner så fort det blåser i det eller om solen lyser i det.
Pappa kom till Ställdalen på fredagen efter sitt jobb, medans jag sov så åkte mamma & pappa iväg en sväng för att kika på husvagnar.....hus & vagn?? Hur e det möjligt?? Iallafall så hade jag hunnit att vakna & precis gjort nr 2 när mamma & pappa klev innanför dörren. Skönt för gamle mormor & gamle morfar att de slapp att byta på mig.
Lördag så var den hemfärd, fast vi stannade till hos mammas farmor + hennes gubbe. Vi ville säga hej eftersom vi ändå åkte förbi där. Morfars syster var oxå där. Det var kul att få träffa dem igen. Och vet ni vad?? Det fanns en katt där, Nisse heter han. Nisse var rädd för mig, jag som så gärna ville gosa med honom.
Jag fick smaka på gamle farmors hemlagade hallonsaft, den var jätte god, jag fick även smaka på en god bulle, mums mums.
Färden hem gick oxå bra, jag sov mest. Väl hemma så fick jag leka en jätte pytte stund. Mamma var redan rastlös och pappa hade ont i huvudet. Pappa gick och lade sig och mamma tog mig under armen och åkte upp till min morfar.
Han blev sååå glad över att se mig. Morbror Stefan & Söta Jasmiina + Roliga Ramsi kom oxå på besök, mormor var inte hemma för hon jobbade. Fast vi stannade tills mormor kom hem och hon blev oxå jätte glad över att se mig.
Jag somnade i bilen på vägen hem och sov hela natten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0