Frölunda vann...*Jippi*

10.30 satt jag på min cykel och trampade, mamma har fixat så att jag kan börja prova att trampa.
Det går sådär. Gunga ville jag inte göra idag, det var roligare att putta på min cykel.
Jag har hunnit  varit med mormor2 hos frissan, mamma skulle oxå ha klippt sig med det blev ändrade planer. Måste bara berätta att mormor2 höll på att inte klippa sig. Det första vi såg när vi klev in på Frisörsalongen var en jätte lång tjej med långt ljust hår med en rosa tuppkam på mitten. Döskalle tröja hade hon på sig, killen som stod brevid hade konstiga långa pinnar i en massa ollika färger i håret. Mormor2 såg förskräckt ut. Sen kom en söt liten rödhårig tjej fram och sa att hon skulle klippa mormor2.
Undertiden det klipptes så kom min pappa och hämtade mig, han jobbar granne med frisörsalongen. 350kr för tvätt, klipp och styling. Ett pang pris!!
Pappa kom tebax och dumpade mig hos mamma. Jag fick kika i kakburken. *Mums*
Jag blev  fastspänd i bilen och sedan var det bara ZZZZzzzzznark.
När jag sedan slog upp ögonen så befann jag mig på Fridhemskyrkogård. Mamma & mormor2 var ute på en promenad. Vi skulle fika på altanen men solen hann att försvinna. Vi fick fika inne istället. Pappa kom hem och mormor2 åkte hem till sig!
Pappa & jag gick ut för att spela lite Pang! (Innebandy) Mamma smet iväg och kom hem med en massa kvistar i handen. *hm*?? Undrar vad hon skall ha dem till??
Senare när det hade börjat att bli mörkt så klingade det på dörren, det var mormor & morfar som kom på besök. Det skulle bli hockey på tv:n. Pappa hejjar jätte mycket på Frölunda, mamma hejjar oxå fast hon e inte lika arg när hon hejjar. Morfar säger inte heller så mycket.
Efter en liten stund kom Morbror2 oxå på besök, det var ett tag sedan jag såg honom. När jag fick syn på honom så glömde jag att säga hej! Jag frågade bara efter Na. Kent kom helt själv! Ingen av hans 3 söta tjejer var med. Jag som längtar såå efter mina kusiner....
Kvällsgröten serverades inne på mitt rum på mitt alldeles egna bord. Det var jätte mysigt att sitta där inne och äta. Mormor hittar på sånna roliga saker med mig, jag fick henne även att krypa in under mig säng för att ta fram bollar till mig. Fast det gick snabbast när jag kröp in under och hon drog ut mig! Vilket team work!!
Jag busade lite innan jag fick gå och lägga mig.....

Bus Bus


Kommentarer
Postat av: Annika

Vi hade gärna träffats men klockan var så mkt när matchen var + att Na hade dagis idag=)

Vi ses på torsdag va?Ullared=)



kram

2009-03-24 @ 11:02:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0