Ses snart igen.....

Jag har sovit hos Farfar & "Månna" i helgen. De kom och hämtade mig redan vid 11.30 på lördagen, och de körde hem mig vid 17.00 tiden på söndagen. Jag har varit så snäll, Farfar & Månnna tyckte att jag var såå rolig när jag sa/visade dem att jag ville ha smör på mackorna!! Vi har varit ute jätte mycket, min cykel har jag haft med mig oxå. Jag grät inte en ända gång och jag frågade bara efter Jenny en gång när jag skulle sova för natten och på söndagen när jag skulle sova lunch. Jag samlade pinnar, kottar och stenar.
Hemma igen och Farfar & Månna tyckte att jag är tuffare hemma än borta....kanske e det såå. Mamma & pappa hade saknat mig sååå. jag hade väl gjort det samma...kanske..hahaha.
Vi åkte till Farmor en snabbis för  vi skulle hjälpa henne med vinden. Roliga Ralf & Gull-Britt var där, efter en stund kom även Faster Emma, Karina & Johanna.
Pappa ville hem till 20.00 sporten så det var bara att snabbt ta på sig kläderna och brumma hem!

Idag klockan 10.00 kom min bästis Vilmer & Roliga Emma på besök, Vilmer hade besök farbror doktorn. Han skulle få reda på om hans öron hade läkt ordentligt. Det var vätska kvar vilket inte var ovanligt så han skulle få komma tebax igen!!
Iallafall så var han lika pigg och snabb som vanligt när de kom på besök. Han e så himla rolig, han lär mig en massa roliga saker, fast mamma tycker nog inte att det samma...haha.
Vid 12:00 skulle vi åka och träffa mormor, vi fick säga hejdå till Roliga Emma & min bästis Vilmer.
Mormor stod och väntade på oss, vi gick och läkade lunch, efter det ville mamma kika i lite affärer och då passade jag på att  härja vilt inne på Lindex, mormor sa:
- Jenny, nu är det nog slut tittat i affärer med Joel...
Vi gick iallafall vidare in till Ica för att handla lite, mamma gav mig nappen för hon tyckte att jag skulle sova "lunch". Det tog inte många sekunder innan John Blund kom på besök..
Jag vaknade av att mormor & mormor stod och kikade på mig, jag sa:
"-Jenny Borta!" Mormor förklarade då att mamma Jenny hade åkte hem för att hämta Lasse & Barbro. Mormor & Morfar skall passa våra katter när vi åker till Ställdalen, vi skall hälsa på gamle morfar Börje & gamle mormor Inga-Stina.
Tur att mormor & morfar är så snälla så de kan passa mina älskade katter, eller jag menar min & Nathalies katt!!
Pappa skall till Örebro för att jobba, jag och mamma passar då på att följa med! Det sägs att det finns kvar en massa snö där! Jag får ta med mig min skyffel och hjälpa Börje att skotta bort all snö!!

Morfar kom hem när jag satt och åt,  jag blev så glad. Jag vinkade och slängde "släng pussar" till honom genom fönstret. När han klev in innanför dörren så ropade jag glatt "Billy" Det blev bus och i mellanåt fick alla sig en varsin kram. Det är det nya nu som jag gör! Spontan kramas....

Jag och mamma brummade hemåt, vi klev innanför ytterdörren och det tog inte många sekunder innan det klingade på dörren. Det var min roliga morbror Stefan & Söta Jasmiina som kom på besök! Kul att få se dem innan vi åker iväg. Mamma gjorde gröt som jag med hjälpa av Stefan mumsade i mig, jag klämde en macka med "mör" på oxå.
Kvällen led i mot sitt slut, det blev tvättning av kroppen & borstning av tänderna, sedan var det tack och god natt för idag!!

Ha det så gött i vecka allt folk.....Va rädda om er, var snälla & håll sams!! (Citerat av morfar)

Kram
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0