Torsdagen oxå strax slut!

Det ringde en sjuksköterska som hette Eva ifrån sjukhuset både en gång och två gånger!
Mamma hade frågat om de verkligen inte sätter EMLA (bedövnings salva) på små barn, Eva tyckte att det lät väldigt konstigt men skulle för säkert fråga en läkare och även de på Barnfysiologen om det var något nytt de hade börjat med!
Mamma hade ju kommit med förslag om att i väntan på ytterligare ett försök med där hemska undersökningen (DMSA) istället göra Blåsröntgen.
Vad innebär nu detta undrar ni säkert?
Jo då sätter de in en jätte tunn slag (kateter) i mitt urinrör, därefter fyller de urinblåsan med kontrastvätska. Nu skall de kika så att inte urinet backar från urinblåsan upp mot njurarna, i sånna fall kan det bildas bakterier, vilket inte är bra! Om det backar så kallas det reflux (backflöde) och det kan då kväva särskilda åtgärder.

Iallafall så rinde Eva igen! Hon berättade att de brukade hoppa över Emla salvan på 2-3 månaders bebisar för att blodkärlden brukar dra ihop sig när man lägger på salvan. Hon sa att den personen som hade utfört stick försöken på mig hade gjort  fel, jag är ju en stor kille och skulle visst ha EMLA salva på mig! Hon som tog det beslutet skulle visst få en tillsägelse, men mamma funderar på att göra en Lex Maria! Eva menade att Mamma nästa gång skulle KRÄVA att få Emla salva på lagt. Mamma passade även på att fråga om inte någon kunde kika på mig en extra gång, men blev lugnad att så länge jag är glad, äter bra och inte har någon feber så gör de ingenting på mig.
Men tyckte att när min pencilin kur var slut och om mitt kiss inte luktar som det skall så var vi välkomna upp för att lämna ett nytt urinprov.
Inom en snar framtid så skall jag få en tid till Blåsröntgen!

Jag somande om och när jag sedan vaknade så stod, mormor1, mormor2 & mamma och kikade på mig.
Pappa kom hem tidigare ifrån jobbet för han mådde inte bra, tror att han är lite spänd inför avslutet med JohnFredrik och nystarten på GPA. Det kommer att gå bra Farzan, du är ju så duktig! Han gick och lade sig i sängen
Pappa låg kvar i sängen när vi gick ut på en promenad, det var skönt att komma ut, solen var framme men det blåste lite, tur att mamma hade så mycket kläder på mig!
Jag vakande sedan upp på Sera (en Pizzeria) De var hungriga!
Vi kom hem och mamma gick ner i tvättstugan, jag fick mat av mina två mormor:ar. Jag har precis börjat att få mosad banan, det är gott, Laxen & Grönsakerna smakade skit, men Päron,Banan puren var mums, sen fick jag sitta och busa lite vid matbordet, de skrattade så åt mig. Efter det visade jag dem var jag är snabb på att rulla runt, ibland rullar det på så bra att jag hamnar ute på det kalla golvet, men då är morzan snabb på att lägga mig på plats igen! Blir lite arg efter ett tag när jag ligger på mage, för jag kommer ingenstands, alla pratar om något som heter krypa? Det verkar väldigt roligt! Än så länge kliar det bara så i munnen, det är hemsk, jag kliar mig med allt jag kommer åt, och mamma säger att jag likar en hund eftersom jag dregglar så mycket!

Nu har jag fått gröt av min pappa, morsan håller på att tvätta mina kläder.Skall nog lägga mig snart för den friska luften gör att jag blir väldigt trött.

Imorgon kommer min bästis Vilmer på besök.  Det skall bli kul att få träffa honom, det var ett tag sedan!

Gäsp Gäsp!
Joel

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Låter som om du haft en bra dag Joel. Du får ta med mamma och pappa och komma upp till gråbo och hälsa på någon dag. Hade varit roligt att få träffa dig.

2008-02-28 @ 22:15:38
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: Joel!

Hejsan hej Eva-Lena!
Jo tack, idag har det varit en kalas dag!
Skall ta mig ett snack med mor & far och se om de vill besöka Gråbo!
Min mammas farfar bor ju oxå i Gråbo!På Lilla Aggetorps vägen.
Kram & Hej
Joel

2008-02-28 @ 23:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0