Mycket har hänt...& mycket att läsa..

Tisdag blev en jätte lugn dag, mamma blev så himla rastlös. Hon tog med mig ut på en promenad iallafall, runt Slättadam och ner till Backaplan en snabbis. Jag somnade till en sväng när mamma rullade mig runt Dammen, men väcktes av ett hemskt högt kraxande ljud. Det var en fågel som hade svart/brunt huvud, vit kropp, oranga ben och näbb. Skrattmås sa mamma att han hette, vilket konstigt namn, kan man heta så?? "Hej jag heter Skrattmås"
Mamma & Faster skickade meddelande till varandra ifrån mobilerna och nu så var jag & mamma på väg ner till Backaplan för att möta upp farmor & faster. Med raska steg i mot Backaplan och efter att vi hade korsat en väg så tutade en bil på oss, mamma hann att se vem det var, Kent med familj hade fått syn på oss och tutade för att vi skulle se dem. De vände bilen för att hejja på oss, mamma sa hej snabbt och sedan forsatte vi ner.
Väl nere & framme på Backaplan hade Farmor & Faster hittat kläder till mig på rean. En fin grön/blåmarin jacka med bokstäver fick jag utav faster och en riktigt varm vinter overall av farmor. Mamma skulle visst kunna lägga mig i en vatten pöl utan att jag skulle bli blöt & kall. Ja, det kan vara bra att ha en hållbar overall nu när jag skall ut och åka pulka till vintern, om det nu kommer någon snö.... Men det får vi verkligen hoppas.
Farmor & Faster följde med mig & mamma hem. När det blev "sovtime" för mig så hade jag så svårt att sova. Jag vill inte lägga mig vid 20.00, jag vill vara vaken mycket längre, varför skall jag gå och lägga mig när ingen annan gör det??

Onsdag & mamma tjatade om Lek & bus Landet, sist jag var där så sov jag mest, det var så där roligt om jag skall vara ärlig.
Mamma packade in mig & henne i Hippo och sedan brummade vi ner hela långa vägen ner till Backaplan. Jag hade somnat när vi parkerade bilen, blev överflyttad till min snabba Sulky och nu rullade vi imot våran bestämda träffpunkt. Idag skulle Roliga Emma + Min Bästis Vilmer, Sanna + Linus & Annika + Nathalie + Felicia följa med. Vilmer sov oxå när vi träffade upp alla, mamma tjötade så högt att hon väckte Vilmer, jag sov fortfarande när vi rullade igenom entren på Lek & Bus Landet.
Det blev bus i den STORA delen,  0-2 år avdelningen var avstängd. Mamma med mig under armen, Roliga Emma med Vilmer under armen & Sanna med Linus hack i häl klättrade efter en snabb Nathalie upp i klätterborgen. Vi kom fram till en massa konstiga hinder som vi skulle ta oss igenom. Två rullar som man skulle rulla sig igenom, hur skulle nu detta gå till?? Jo! Nathalie rullade igenom först, sedan rullade mamma igenom mig, som tur var så kunde Nathalie ta imot mig på andra sidan. Mamma rullade sedan efter. Roliga Emma skickade igenom Vilmer som mamma tog imot och sedan rullade Emma igenom. De andra klarade sig själva. Vi kom fram till en jätte lång blå rutchkana, det fanns 4 spår i den så jag fick sitta i mammas knä i en ränna, Vilmer i Emmas knä i en ränna, Sanna i en egen ränna & Linus i en egen. På det första skall det ske, på det andra gäller det & på det tredje smäller det *PANG* så susade vi neråt i mot det svarta nätet. (det som förhindrade att vi skulle flyga ut i entren när vi kom ner)
Det var ganska roligt, lite läskigt var det när vi åkte över guppen för då kittlade det extra i magen, halvägs ner kände mamma att jag spände mig. Skönt att vi var nere. Vi fick vänta ett tag för Nathalie var ju kvar längst upp, det tog ett tag innan hon vågade sig ner.
Vi gick in i ett jätte roligt ställe där det var hur många bollar som helst, det var verkligen bollar så långt ögat kan nå. ibland var jag påväg ner under bollytan, tur att mamma plockade upp mig annars hade jag ju drunknat i alla bollar, hahaha
Det som jag tyckte var roligast var när mamma höll upp mig och jag fick springa allt vad jag kunde i bollhavet, det flög bollar högt och lågt. Mamma sa att just det stället heter "Bollhavet"
När det blev matdax så blev Felicia ledsen när hon inte fick mat & hennes inte mamma syntes till (var och värmde mat). Mamma fick vänta med att mata mig, hon fick försöka att trösta Felicia så länge, det gick så där. Mamma är inte så bra att trösta Felicia så det slutade med att även Vilmer började att gråta. Själv satt jag och tog det lugnt, ingen ide att hetsa upp sig, jag får väl mat strax. Vilmer lugnade sig och roliga Emma fick för tillfället två ungar att mata. Tur att hon kan det där med barn! Nu kom Annika tebax och min mamma tog över min matning! Efter maten satt jag och "cool:ade" lite, mamma blev nyfiken på vad det var jag satt och kikade på. Kan ni gissa vad jag kikade på?? En gubbe som borrade och lagade något, han hade en massa roliga verktyg. (bild finns)
Min höjd punkt under onsdagen var iallafall "Bollhavet"


Torsdag och mamma satte på mig min cykelhjälm, (där låg jag i min säng med nappen i munnen, skorna på och cykel hjälmen på sniskan ) vi skulle visst ut och testa mammas cykel, eller min barncykelsits. Det var en ny spännande upplevelse i mitt 10 månades liv (Snart 11-mån) . Mamma trodde att jag hade somnat vid flera tillfällen men jag var så intresserad utav cyklens bakdäck som snurrade runt så fräckt. Jag liksom hängde snett neråt/framåt och kikade på däcket. Mamma gick av och promenerad med mig & cykeln för att se så att jag inte var rädd men det var jag inte. Lite konstigt blåste det på mig, kinderna blev lite lätt röda och mina ögon blev att rinna av den konstiga blåsten. Det var bättre när mamma satt och trampade för då tog hon den mesta av vinden.
Vi var på väg till Farmor men först stannade vi till utanför Netto. När vi kom ut så regnade det så himla mycket, jag och mamma stod och tryckte vid kundvagnarna, men regnet ville inte sluta. Vi gav oss ut i det härliga friska vädret.
Vi kom fram och det blev bus & mat, jag somnade och när jag sedan vaknade så var mamma borta.
Pappa kom och hämtade mig på kvällen. Mamma var fortfarande borta när jag gick och lade mig??
Vart var hon någonstands?? Kanske är hon "där" när jag vaknar i morgon.
Vad tror ni??
God natt

Kommentarer
Postat av: Karina

Näää, dagens höjdpunkt var ju när söta Karina gick omkring med mig på Allum :P Hehe

2008-06-27 @ 00:24:45
URL: http://omniavincitamor.blogg.se/
Postat av: Joel!

Ja det är ju klart!!

Kram

2008-06-27 @ 08:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0