Nej jag har inte slutat att blogga.....

Vad har hänt sen sist??
Det är knapp så jag kommer ihåg, men jag tror att dagen innan Midsommar så var jag & mamma och hälsade på hos Morbror Stefan & Söta Jasmiina + Roliga Ramsi. Vi var där en stund innan mamma åkte hem med mig, pappa satt och spelade dataspel när vi kom innanför dörren men det fick han sluta med illa kvickt för mamma dumpade av mig och åkte iväg igen, jag var jätte ledsen när jag skulle sova men pappa lyckade tillslut och få mig att somna. Pappa mådde visst inte så bra, han höll på att bli sjuk.
Midsommar & regn regn och åter regn... Vad skulle hända idag då?? Pappa mådde visst inte bra den här dagen heller så det bestämdes sent vad vi skulle göra, pappa skulle egentligen ha legat nerbäddad hemma hela den här dagen. Men det blev en jätte snabbis upp till mormor & morfar, där önskade vi dem Trevlig Midsommar, jag fick smaka på sill, gräddfil,gräslök och färsk potatis, vi åkte sedan vidare hem till Farmor & faster, där var även roliga Ralf, snälla Gull-britt & Fasters Farmor. Där blev det sill och jordgubbar. Glass och jordgubbar fick jag utav farmor, det var sååå gott, om man jämnför med sill och potatisen. Jag busade en sväng på golvet sedan blev jag trött och satt å mös hos Faster, jag hade visst somnat där.
Dagen där på vaknade jag upp hos Farmor & Faster, hur kom det sig?? Hade mamma & pappa bara lämnat mig där eller hade de glömt mig där när de åkte hem kvällen innan?? Nepp, pappa tyckte att jag skulle sova över där, så slapp mamma & pappa böka på mig kläder och väcka mig.
Pappa kom och hämtade mig själv, mamma var visst sur där hemma så pappa hade åkte utan henne. De hade iallafall fått sovit sååå länge de bara kunde.
Väl hemma så märkte jag inte att mamma var sur, hon var sååå himla glad över att se mig, hon hade saknat mig så! Pappa hade fått jätte ont i öronen, mamma bokade en läkartid till honom och han åkte iväg igen för det var alldeles strax hans tur.
Jag & mamma gick ut och tog oss en lååång promend, det var skönt att få komma ut en sväng, mamma trodde att jag skulle somna i min vagn men det kunde hon bara glömma. Pappa hade redan kommit hem när vi klev innanför ytterdörren, han hade fått medicin av doktorn, pappa hade fått öroninflammation i sitt högra öra, undrar om han har fått det utav mammas grin??
Kvällen blev lugn och jag somande tillslut!
Söndag och tråkigt väder idag oxå, vart har den där gula härliga varma saken tagit vägen??
Mamma var snäll mot pappa idag, hon tyckte att vi skulle lämna bygget så han fick lugn och ro här hemma. Vi tog Hippo och brummade upp till mormor & morfar. Jag var hungig när vi kom fram, jag fick mig en macka & lite frukt puree. De blev glada över att få besök så tidigt, mormor skulle börja jobba redan vid 13.00 tiden men innan hon åkte iväg så fick hon se att det lyste vitt i min överkäke. Nu är bägge min framtänder där uppe på G. Mamma fick rätt, hon har ju trott nu en längre tid att det var flera tänder på G och det är det ju nu! Kommer jag att bli ännu mera lik min pappa nu tro??? Jag somnade i morfars famn och sov en stund, när jag sedan slog upp mina ögon så kikade den där konstiga saken på mig som har 5 långa vingarsom snurrar runt och som har fyra stora lysande ögon.
Det blev bus med morfar och sedan blev det mat. Jag och mamma stannade en liten stund till innan vi åkte hem till min sjuka pappa!
Nu var vi hemma och jag fick äntligen springa runt i min gåstol, mamma tokade sig så och dansade för mig, jag kiknade när jag skrattade så, hon är ju helt tokig, tänk om någon annan skulle få syn på henne, t o m pappa kom ner ifrån övervåningen för att se vad det var som var så himla roligt. Det slutade med att pappa oxå ville vara med, han jagade oss en sväng och sedan jagade vi honom. Han fick ta det lugnt sedan. Efter all bus var det dax för min kvällsgröt och den mumsade jag glatt i mig. Läggdax och jag var bara lite trött, hamnade i sängen och mamma fick telefon. Medans mamma pratade i telefon så lyckades jag att klura ut hur jag kunde ställa mig upp i sängen HELT SJÄLV!! Mamma blev så imponerad, jag har ju ställt mig upp när jag har befunnit mig i soffor & fotöljer men aldrig i min säng!
Och mamma får ta tillbaka det där hon sa om att jag är en fegis, det är jag inte, för nu släpper jag taget om det jag håller mig fast i. Jag faller ganksa hårt i golvet eller i spjällorna, det är tur att mamma och andra är med när jag släpper annars hade det kunnat gå riktigt illa. Slog ju i huvudet ganska hårt i mitt akvarium (mitt egna som jag har vid sidan av i min säng). Jag kikade på mamma efter att jag hade slagit i huvudet men hon såg så glad ut så jag tror inte att det var så farligt.
Nu skall jag sova!
ZZzzzznark
Joel

Kommentarer
Postat av: Vilmer

Hej kompis!!!

Hoppas du haft en bra helg och hoppas vi får ses och leka snart. Då kan du visa mej att du kan stå så bra.

Kram Vilmer

2008-06-23 @ 18:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0